Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
  • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

    Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


    Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.
  • Cicle inicialCom s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?

    Com s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?


    A vegades, sentim crítiques sobre com s’ensenyen les matemàtiques a l’escola. Sovint es diu que estan descontextualitzades, que són massa teòriques, que no s’utilitzen materials manipulatius... Estem d’acord en això, però s’ha d’anar en compte de no caure en pràctiques que tampoc no aconsegueixen l’objectiu fonamental de les matemàtiques a l’escola: que els alumnes aprenguin a pensar i a argumentar.

  • Infantil 1r cicleMITJANS DE TRANSPORT: CINC IDEES PER TREBALLAR-LOS A EDUCACIÓ INFANTIL.

    MITJANS DE TRANSPORT: CINC IDEES PER TREBALLAR-LOS A EDUCACIÓ INFANTIL.


    Busqueu idees per treballar els mitjans de transport a l'aula? Us deixem cinc idees per fer-ho de manera manipulativa, treballant els sons, sent creatius, explorant llibres i sortint de classe. Comencem!
  • Cicle inicialReglets matemàtics a educació primària. Per on començo?

    Reglets matemàtics a educació primària. Per on començo?


    Els reglets matemàtics (tant els de Cuisenaire com els de Maria Antònia Canals) són prismes quadrangulars de diferents alçades i colors, que s’utilitzen per representar els nombres de l’1 al 10 (cadascun té una longitud en cm que es correspon al nombre que representa) i que poden ser molt útils a les classes de matemàtiques de primària i secundària. Malgrat que sovint tenim clar que les matemàtiques manipulatives són fonamentals en educació infantil, les presses per avançar vers l’abstracció en l’assimilació de conceptes matemàtics en els posteriors cursos, ens fan a vegades descartar l’ús de reglets, quan aquests són un recurs fantàstic per entendre operacions bàsiques, visualitzar propietats dels números, introduir conceptes estadístics en els cursos superiors... És impossible en un sol post explicar-vos totes les potencialitats de treballar amb reglets, així que intentarem convèncer-vos de provar-les amb algunes suggerències per a les classes de primària. La intenció és ser sintètics però clarificadors. Preparats? Comencem.

  • Infantil 1r cicleRecursos per treballar la tardor a Educació Infantil

    Recursos per treballar la tardor a Educació Infantil


    Han començat a arribar les plujes i sembla que per fi, sí, que ja està aquí la baixada de temperatures, la caiguda de les fulles i la tardor. A Flip, com sabeu, ens encanta que els nens toquin la vida. Així, creiem fermament en les activitats que els ajuden a comprendre els ritmes naturals i en la necessitat de treballar les estacions. Intentant ajudar-vos, hem fet una selecció de recursos i idees que ens enamoren per treballar la tardor a primer i segon cicle d’educació infantil. Som-hi!

Què et proposem

  • ESOA cegues

    A cegues


    A cegues és un joc poètic amb la participació de l'alumnat que pretén visibilitzar els prejudicis de gènere en la literatura. 

    Fa poc més d’un any, en una tertúlia poètica, un assistent va engaltar a la Sílvia Bel com un elogi: “M’agrada la teva poesia perquè no sembla escrita per una dona”. Lluny de posar el seu millor somriure, la Sílvia va encetar un debat que va desembocar en la idea d’un recital que reptés al públic a endevinar si el text l’havia escrit un home o una dona.
  • Infantil 1r cicleEspai d'experimentació i joc lliure

    Espai d'experimentació i joc lliure


    De la mà d' El Pàjaro Carpintero us presentem una proposta d'experimentació i joc lliure que és pionera en el seu àmbit. L'espai consta de material de qualitat (fusta noble treballada artesanalment i acabada amb olis i pintures ecològiques que respecten el medi ambient), concebut a partir de línies pedagògiques de renom.  La instal·lació presenta diferents ambients que acosten els infants a un món de sensacions que els situa al centre de l'activitat. Durant el recorregut lliure de l’espai a explorar, s'ofereix a nenes i a nens la possibilitat d’experimentar i despertar la curiositat a partir de materials que fomenten el joc lliure i la interacció no estructurada amb l'entorn.

  • ESOMe in a minute

    Me in a minute


    Taller en anglès per a secundària centrat en qui és cada un dels alumnes, en el qual aprendran a explorar qui són, construiran un currículum visual i es presentaran en anglès davant de la resta de la classe.
  • Infantil 1r cicleTaller de llum i colors per a mestres

    Taller de llum i colors per a mestres


    Els centres educatius han de ser espais de vida i de bellesa, espais amb ambients polisensorials que permeten els nens experimentar, interactuar, compartir, evocar, adquirir noves habilitats ... Si vosaltres també creieu en la necessitat de tenir cura estèticament de l'entorn d'aprenentatge, no us podeu perdre el nostre taller de llum i color. Partint de la importància de la pedagogia de la llum, hem creat un taller per a docents que us ajudarà a generar noves idees aplicables o adaptables a diverses matèries o moments maduratius dels vostres alumnes.
  • ESOESCAPE ROOM SOBRE «TIRANT LO BLANC»

    ESCAPE ROOM SOBRE «TIRANT LO BLANC»


    I si estiguéssim al 1490 i l'enemic t'hagués fet presoner al seu castell? I si l'única forma de fugir del teu captiveri fos resolent enigmes relacionats amb Tirant lo Blanc? I si acabessis de saber que només et queden 90 minuts abans que et vinguin a buscar per penjar-te a la forca?!

    A Flip hem desenvolupat una «escape room» pensada perquè els alumnes de secundària visquin la història de Tirant lo Blanc en primera persona, perquè aprofundeixin en la lectura i se sentin motivats a conèixer-ne fins l'últim detall. És una activitat centrada en els episodis amorosos de l'obra, que té la relació de Tirant i Carmesina com a eix central. Aconseguirà Tirant els favors de Carmesina? Aconseguiran els alumnes fugir de les seves cel·les abans no sigui massa tard?
    *Activitat disponible per al curs 2018-2019

  • ESONus. Òpera a Capella

    Nus. Òpera a Capella


    Quatre cantants lírics (soprano, mezzo, tenor i baríton) revisen conegudes àries d'opera i cançons líriques, oferint als estudiants de secundària una versió diferent, divertida i desenfadada d'aquest gènere musical.
  • Cicle inicialJuguem a fer l'indi. Sortida escolar per a primària

    Juguem a fer l'indi. Sortida escolar per a primària


    Sabem que el moment de màxim aprenentatge dels nens es produeix jugant. És per aquest motiu que jugar és una de les nostres activitats favorites. Heu dit mai a cap nen que deixi de fer l'indi? Aquest cop us proposem just el contrari. Una activitat a l'aire lliure a realitzar amb tot el grup, per enfortir vincles i aprendre vivint experiències a l'aire lliure.
A dalt