Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
  • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

    Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


    Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.
  • Cicle inicialCom s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?

    Com s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?


    A vegades, sentim crítiques sobre com s’ensenyen les matemàtiques a l’escola. Sovint es diu que estan descontextualitzades, que són massa teòriques, que no s’utilitzen materials manipulatius... Estem d’acord en això, però s’ha d’anar en compte de no caure en pràctiques que tampoc no aconsegueixen l’objectiu fonamental de les matemàtiques a l’escola: que els alumnes aprenguin a pensar i a argumentar.

  • Infantil 1r cicleMITJANS DE TRANSPORT: CINC IDEES PER TREBALLAR-LOS A EDUCACIÓ INFANTIL.

    MITJANS DE TRANSPORT: CINC IDEES PER TREBALLAR-LOS A EDUCACIÓ INFANTIL.


    Busqueu idees per treballar els mitjans de transport a l'aula? Us deixem cinc idees per fer-ho de manera manipulativa, treballant els sons, sent creatius, explorant llibres i sortint de classe. Comencem!
  • Cicle inicialReglets matemàtics a educació primària. Per on començo?

    Reglets matemàtics a educació primària. Per on començo?


    Els reglets matemàtics (tant els de Cuisenaire com els de Maria Antònia Canals) són prismes quadrangulars de diferents alçades i colors, que s’utilitzen per representar els nombres de l’1 al 10 (cadascun té una longitud en cm que es correspon al nombre que representa) i que poden ser molt útils a les classes de matemàtiques de primària i secundària. Malgrat que sovint tenim clar que les matemàtiques manipulatives són fonamentals en educació infantil, les presses per avançar vers l’abstracció en l’assimilació de conceptes matemàtics en els posteriors cursos, ens fan a vegades descartar l’ús de reglets, quan aquests són un recurs fantàstic per entendre operacions bàsiques, visualitzar propietats dels números, introduir conceptes estadístics en els cursos superiors... És impossible en un sol post explicar-vos totes les potencialitats de treballar amb reglets, així que intentarem convèncer-vos de provar-les amb algunes suggerències per a les classes de primària. La intenció és ser sintètics però clarificadors. Preparats? Comencem.

  • Infantil 1r cicleRecursos per treballar la tardor a Educació Infantil

    Recursos per treballar la tardor a Educació Infantil


    Han començat a arribar les plujes i sembla que per fi, sí, que ja està aquí la baixada de temperatures, la caiguda de les fulles i la tardor. A Flip, com sabeu, ens encanta que els nens toquin la vida. Així, creiem fermament en les activitats que els ajuden a comprendre els ritmes naturals i en la necessitat de treballar les estacions. Intentant ajudar-vos, hem fet una selecció de recursos i idees que ens enamoren per treballar la tardor a primer i segon cicle d’educació infantil. Som-hi!

Què et proposem

  • Infantil 1r cicleTaller de llum i colors per a mestres

    Taller de llum i colors per a mestres


    Els centres educatius han de ser espais de vida i de bellesa, espais amb ambients polisensorials que permeten els nens experimentar, interactuar, compartir, evocar, adquirir noves habilitats ... Si vosaltres també creieu en la necessitat de tenir cura estèticament de l'entorn d'aprenentatge, no us podeu perdre el nostre taller de llum i color. Partint de la importància de la pedagogia de la llum, hem creat un taller per a docents que us ajudarà a generar noves idees aplicables o adaptables a diverses matèries o moments maduratius dels vostres alumnes.
  • Infantil 1r cicleCurs de psicomotricitat relacional 0-6 per a educadors d'educació infantil

    Curs de psicomotricitat relacional 0-6 per a educadors d'educació infantil


    Atenem les vostres peticions de combinar la formació presencial amb la formació en línia i us oferim una modalitat mixta per al curs de psicomotricitat relacional de 0 a 6 anys. Una oportunitat molt bona per introduir-vos en les possibilitats de desenvolupament integral de nenes i nens a través del moviment, del joc i del diàleg tònic en les primera etapes de vida.
  • ESOMaterials de francès per utilitzar a l'aula

    Materials de francès per utilitzar a l'aula


    Per tal de promoure l'aprenentatge del francès en els nivells d'ESO i Batxillerat, hem desenvolupat un pack de materials inspirat en els principis de la pedagogia activa. Aquest material permetrà a l'alumnat adquirir o enfortir les seves habilitats lingüístiques, comunicatives i culturals en francès, a través d'activitats lúdiques i participatives.
  • ESOTeam workshop for secondary students

    Team workshop for secondary students


    Us oferim un taller en anglès adreçat als alumnes de secundària, centrat en explorar els valors i beneficis del treball en equip. Amb aquesta finalitat, us proposem activitats interactives que desenvolupen les habilitats de cooperar en grup a partir de treballar hàbits d'escolta i comunicació.
  • ESOAUGMENTEM LA REALITAT QR

    AUGMENTEM LA REALITAT QR


    En aquest taller s’utilitzen diverses eines per realitzar i enllaçar continguts de realitat augmentada, o bé multimèdia, a un identificador QR que també es crea al propi taller. Posteriorment, es pot ubicar el codi QR en qualsevol lloc de la institució on es fa el taller i, així, tothom pot veure’n el contingut multimèdia enllaçat al QR (vídeo, imatge 3D, so, etc.) fent servir un dispositiu de lectura qualsevol.
  • Infantil 2n cicleJuguem a fer joguines

    Juguem a fer joguines


    Aprofitem materials que tenim per casa i els reutilitzem per construir joguines com espases amb canyes, tiradors amb colls d’ampolla, avions de paper, telers amb branques, titelles amb patates… Una bona manera de divertir-se mentre fem volar la imaginació i desenvolupem la creativitat.
  • ESOProjecte de treball de síntesi per a la ESO sobre Life Skills

    Projecte de treball de síntesi per a la ESO sobre Life Skills


    Les Life Skills, que tanta força estan agafant en el panorama educatiu anglosaxó, són totes aquelles habilitats i competències útils per al desenvolupament dels diferents àmbits de la vida. No és possible redactar-ne un llistat únic i tancat, ja que varien segons l'edat, el context cultural, el moment de vida, el context sòcio-econòmic... 

    Partint d' una concepció global de les inquietuds i necessitats dels alumnes de secundària, us proposem aquest projecte de síntesi per a ESO, que pretén enfortir algunes de les Life Skills que pertanyen a tres macroàrees fonamentals per al desenvolupament integral dels i les adolescents: les personal Life Skills, les interpersonal life skills, les learning life skills.

A dalt