Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
  • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

    Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


    Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.
  • Cicle inicialCom s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?

    Com s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?


    A vegades, sentim crítiques sobre com s’ensenyen les matemàtiques a l’escola. Sovint es diu que estan descontextualitzades, que són massa teòriques, que no s’utilitzen materials manipulatius... Estem d’acord en això, però s’ha d’anar en compte de no caure en pràctiques que tampoc no aconsegueixen l’objectiu fonamental de les matemàtiques a l’escola: que els alumnes aprenguin a pensar i a argumentar.

  • Infantil 1r cicleMITJANS DE TRANSPORT: CINC IDEES PER TREBALLAR-LOS A EDUCACIÓ INFANTIL.

    MITJANS DE TRANSPORT: CINC IDEES PER TREBALLAR-LOS A EDUCACIÓ INFANTIL.


    Busqueu idees per treballar els mitjans de transport a l'aula? Us deixem cinc idees per fer-ho de manera manipulativa, treballant els sons, sent creatius, explorant llibres i sortint de classe. Comencem!
  • Cicle inicialReglets matemàtics a educació primària. Per on començo?

    Reglets matemàtics a educació primària. Per on començo?


    Els reglets matemàtics (tant els de Cuisenaire com els de Maria Antònia Canals) són prismes quadrangulars de diferents alçades i colors, que s’utilitzen per representar els nombres de l’1 al 10 (cadascun té una longitud en cm que es correspon al nombre que representa) i que poden ser molt útils a les classes de matemàtiques de primària i secundària. Malgrat que sovint tenim clar que les matemàtiques manipulatives són fonamentals en educació infantil, les presses per avançar vers l’abstracció en l’assimilació de conceptes matemàtics en els posteriors cursos, ens fan a vegades descartar l’ús de reglets, quan aquests són un recurs fantàstic per entendre operacions bàsiques, visualitzar propietats dels números, introduir conceptes estadístics en els cursos superiors... És impossible en un sol post explicar-vos totes les potencialitats de treballar amb reglets, així que intentarem convèncer-vos de provar-les amb algunes suggerències per a les classes de primària. La intenció és ser sintètics però clarificadors. Preparats? Comencem.

  • Infantil 1r cicleRecursos per treballar la tardor a Educació Infantil

    Recursos per treballar la tardor a Educació Infantil


    Han començat a arribar les plujes i sembla que per fi, sí, que ja està aquí la baixada de temperatures, la caiguda de les fulles i la tardor. A Flip, com sabeu, ens encanta que els nens toquin la vida. Així, creiem fermament en les activitats que els ajuden a comprendre els ritmes naturals i en la necessitat de treballar les estacions. Intentant ajudar-vos, hem fet una selecció de recursos i idees que ens enamoren per treballar la tardor a primer i segon cicle d’educació infantil. Som-hi!

Què et proposem

  • Cicle inicialJuguem a fer l'indi. Sortida escolar per a primària

    Juguem a fer l'indi. Sortida escolar per a primària


    Sabem que el moment de màxim aprenentatge dels nens es produeix jugant. És per aquest motiu que jugar és una de les nostres activitats favorites. Heu dit mai a cap nen que deixi de fer l'indi? Aquest cop us proposem just el contrari. Una activitat a l'aire lliure a realitzar amb tot el grup, per enfortir vincles i aprendre vivint experiències a l'aire lliure.
  • ESOTaller de cinema participatiu

    Taller de cinema participatiu


    De la mà de FilmClub us proposem una activitat teòrico-pràctica que parteix d'un tema d'interès, a triar pel centre educatiu o per un grup concret d'alumnes, per crear una peça audiovisual col·lectiva.
  • Cicle inicialTaller de fusteria creativa per a primària

    Taller de fusteria creativa per a primària


    Es tracta d' un taller creatiu i interactiu que posa el focus d'atenció en l'ofici de fuster. Us oferim una activitat de 90 minuts per a cada grup classe que, partint de materials de fusta no estructurats, potencia la creativitat i l'autoconfiança dels vostres alumnes. Aquesta proposta fomenta tant el treball individual com la cooperació en equip.
  • ESOFilmoteca en anglès

    Filmoteca en anglès


    Us oferim una selecció de 3 títols per organitzar a l'aula sessions de cinefòrum en anglès, amb els drets dels films gestionats per al seu ús legal en els centres educatius. Una activitat ideal per fusionar la immersió en llengua anglesa amb una primera aproximació al cinema des d'un punt de vista crític i reflexiu.
  • Cicle inicialCaminada vegetal

    Caminada vegetal


    Coneixen els teus alumnes les plantes remeieres? Els convidem a caminar, a observar les plantes, descobrir-les i aprendre els seus beneficis, en una sortida que combina activitat física i descoberta de l'entorn.
  • ESOFormació audiovisual per a docents

    Formació audiovisual per a docents


    Us proposem unes sessions de capacitació pedagògica per a docents, de la mà de Filmclub.  La formació que us oferim té com a objecte portar el cinema a l’aula, tant per la seva vessant pedagògica, a partir del treball amb fragments de films; com aportant competències per a l’acompanyament a la creació audiovisual per part dels alumnes. Ofertem sessions de capacitació tant adaptades a professors de primària com a professors de secundària.
  • ESOGimcana en francès per a secundària

    Gimcana en francès per a secundària


    Una proposta de gimcana per a què els participants, en equips, segueixin una sèrie de pistes i demostrin les seves habilitats. Aquest és un joc educatiu per als estudiants de secundària que estimula l'interès i ajuda a reforçar l'aprenentatge del francès fet a classe. Una excel·lent oportunitat per promoure el francès i el treball col·laboratiu a l'aire lliure.
A dalt