Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Curs 2019-2020: Escape room en anglès sobre Frankenstein

Llengües estrangeres
Escape room en anglès per a ESO i Batxillerat

Descripció

La vostra classe sou un grup de científics i professors de la Universitat de Londres. Us trobeu en una de les sales de la facultat de ciències, reunits i escoltant Robert Walton. Walton ha tornat d'una expedició al pol Nord i us està explicant la història sobre el monstre creat per Víctor Frankenstein.

 

En el moment en què us explica que el monstre va prometre quedar-se al Pol Nord fins a morir, s'inicia fora de l'aula de la Universitat una tempesta elèctrica i us sembla veure una silueta monstruosa darrere de la finestra. Aleshores, algú passa un sobre tancat amb un paper per sota de la porta: es tracta d'una carta del monstre. A la carta us diu que va canviar de parer i que va seguir a Robert Walton fins a Anglaterra. El monstre us ha tancat a la universitat, amb el propòsit que vosaltres, alguns dels científics més prestigiosos de Londres, creeu una nova companya per a ell. Si ho feu, desapareixerà i us deixarà tranquils. En cas contrari, ha jurat venjança contra vosaltres, contra la vostra família i contra tota la humanitat. El monstre us ha donat una hora perquè dissenyeu un prototip de companya i comenceu a treballar-hi. Aconseguireu, en aquest temps, idear un pla que us permeti escapar i enganyar el monstre?

T'interessa si busques...

Una activitat de gamificació per treballar a l'aula amb l’ alumnat, on l'objectiu principal sigui passar-ho bé i, a més, treballeu la comprensió lectora, la gramàtica, el listening i el vocabulari.

Està en la teva línia si creus...

  • Que cal innovar i buscar dinàmiques vivencials de treball en equip per a les vostres classes d'anglès.
  • Que la gamificació és un bon mètode per aconseguir que l'alumnat es diverteixi i gaudeixi en les vostres classes i, un cop aconseguit això, n’ aprengui.

Com ho farem?

Us farem arribar un dossier pedagògic amb l'argument i el vocabulari que l'alumnat necessita preparar per poder desenvolupar i entendre la dinàmica.

 

Prepararem el nivell de dificultat de les proves en funció del nivell i el curs de l'alumnat: hi ha 3 nivells de dificultat, pensats per a: 1r i 2n d'ESO, 3r i 4t d'ESO i Batxillerat.

 

Unes setmanes abans d'anar al vostre centre educatiu, contactarem de nou amb vosaltres per recordar-vos tots els requisits tècnics que necessitem per desenvolupar la dinàmica.

 

Una persona anglosaxona nativa anirà al vostre col·legi o institut per preparar-ho tot el dia de l'activitat. Aquesta persona serà l'encarregada de preparar l'espai, esperar al professorat i l'alumnat i dinamitzar la proposta.

Detalls

L'activitat es desenvolupa al vostre centre educatiu.

La ràtio màxima per a cada dinàmica són 35 alumnes (un grup-classe)

Per desenvolupar l'activitat necessitem una aula a disposició 60 minuts abans de l'inici de l'activitat, per la qual aniran passant els diferents grups que realitzaran l’escape room al llarg del dia.

Horaris

La dinàmica de l’ escape room té una durada de 90 minuts. Necessitem poder accedir a l'aula on es faran les dinàmiques 60 minuts abans de l'inici de l'activitat i tenir un marge de 30 minuts entre dinàmica i dinàmica per a reorganitzar-ho tot.

Preu

270 euros per a un grup classe

404 euros per a dos grups classe consecutius

538 euros per a 3 grups classe consecutius

En algun cas, pot haver despeses de desplaçament addicionals.

    Notícies relacionades

    • ESOQüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors

      Qüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors


      En aquests moments en què a Flip estem immersos en el desenvolupament de jocs i estratègies de gamificació per a primària i secundària, ens ha semblat una bona idea compartir amb vosaltres algunes consideracions que acostumem a tenir en compte en la conceptualització de les propostes, esperant que puguin ajudar-vos com a docents quan us plantegeu a classe desenvolupar un joc. Si esteu de ple immersos en la gamificació, és possible que ja tingueu aquests coneixements assimilats. No obstant això, per aquells que us inicieu en el tema, ens sembla interessant anar-vos donant algunes pautes útils.

    • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

      La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


      Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
    • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

      Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


      Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.
A dalt