Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Curs 2019-2020: Escape room sobre La Francophonie

Llengües estrangeres
Escape room en francès per a ESO i Batxillerat

Descripció

El vostre alumnat són els ambaixadors d'un país fictici situat en un continent artificial, que s'ha creat a la Lluna per fugir de la contaminació de la Terra. Són un grup de persones que han estat reclutats entre les ments més brillants del planeta Terra, per assentar les bases d'una nova civilització.

Els participants es troben en la seva primera missió, reunits a la seva oficina-nau quan, de sobte, les portes de la nau es bloquegen i no se'ls permet sortir. Han estat capturats per una força espia enemiga, procedent d'un bloc de rebels ecologistes francesos, nostàlgics d'una vida que va ser millor i que l'ésser humà va destruir amb la contaminació. Per veure fins a quin punt són tan brillants com es diu i fins a quin punt coneixen el passat, els volen posar a prova. Els han preparat un seguit de preguntes i desafiaments vinculats amb la vida i el món francòfon a la Terra a principis del S. XXI. Si aconsegueixen resoldre-ho tot, si demostren que són competents, els deixaran seguir amb la seva feina. En cas contrari, els segrestadors disposen de suficients habilitats per tallar la comunicació entre la nau de l'alumnat i l'agència espacial responsable de les seves vides, de manera que quedarien incomunicats i abandonats a la seva sort a la Lluna.

T'interessa si busques...

  • Una activitat en francès en què l'alumnat sigui el protagonista i participi de manera activa.
  • Una activitat adaptada al nivell de francès del teu alumnat en la qual, encara que no tinguin massa nivell de francès, hauran de descodificar missatges de forma activa i seran capaços de fer-ho.

Està en la teva línia si creus...
Que el principal al·licient per aprendre ha de ser divertir-se.
Que la gamificació és un molt bon recurs per aconseguir la immersió total de l'alumnat i despertar el seu interès per una assignatura o tema concret.

Com ho farem?

Una persona francòfona nativa anirà al vostre centre educatiu una hora abans de l'inici de l'activitat i s'encarregarà de preparar-ho tot i de guiar a l'alumnat al llarg del joc.

Durant la dinàmica, el vostre alumnat haurà d'anar superant reptes vinculats amb l'argument i la temàtica del joc. Per poder fer-ho, prèviament hauran d'haver treballat el material pedagògic que us farem arribar al vostre centre educatiu al mes de setembre. Si surten airosos de tots els reptes, aconseguiran escapar de l'aula i rebran un diploma acreditatiu, en cas contrari, els donarem un document fictici que faci constar que van quedar-se a la Lluna abandonats a la seva sort.

Detalls

L'activitat es realitzarà al vostre centre educatiu en horari lectiu.
Activitat pensada per a ESO i Batxillerat. Comptem amb 4 versions, amb 4 nivells de dificultat diferents:  Élémentaire, Élémentaire avancé, 
Intermédiaire, Intermédiaire avancé

Horaris

La dinàmica de l' escapa room té una durada de 90 minuts. Necessitem poder accedir a l'aula on es faran les dinàmiques 60 minuts abans de l'inici de l'activitat i tenir un marge de 30 minuts entre dinàmica i dinàmica per a reorganitzar-ho tot.

Preu

270 euros per a un grup classe

404 euros per a dos grups classe consecutius

538 euros per a 3 grups classe consecutius

En algun cas, pot haver despeses de desplaçament addicionals.

    Notícies relacionades

    • ESOQüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors

      Qüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors


      En aquests moments en què a Flip estem immersos en el desenvolupament de jocs i estratègies de gamificació per a primària i secundària, ens ha semblat una bona idea compartir amb vosaltres algunes consideracions que acostumem a tenir en compte en la conceptualització de les propostes, esperant que puguin ajudar-vos com a docents quan us plantegeu a classe desenvolupar un joc. Si esteu de ple immersos en la gamificació, és possible que ja tingueu aquests coneixements assimilats. No obstant això, per aquells que us inicieu en el tema, ens sembla interessant anar-vos donant algunes pautes útils.

    • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

      La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


      Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
    • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

      Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


      Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.
A dalt