Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Els caça bullies

Educació en valors
Gimcana sobre l'assetjament escolar a primària

Descripció

Els caça bullies és una gimcana que podem fer als exteriors de la vostra escola, o com a sortida en un parc o entorn proper al centre educatiu. Dividim l'alumnat de la classe en grups de joc de 5 o 6 estudiants, que tenen com a missió caçar uns esperits intrusos que han estat escampats al voltant del vostre centre, per un grup d'infiltrats que tenen com a objectiu acabar amb el bon clima a les aules. El vostre alumnat ha estat reclutat en una missió secretíssima per revertir la situació... Ho aconseguiran?

T'interessa si busques...
Una activitat que enforteixi els vincles del grup classe, potenciï el sentit de pertinença, l'autoestima, el respecte per les diferències i el disseny d'estratègies per al control de l' ira i la resolució de conflictes.

Està en la teva línia si creus...

  • Que la gamificació és una bona estratègia per tal que el teu alumnat abordi el tema de l'assetjament escolar de forma engrescadora.
  • Que el bullying, en tant que s’aprèn, es pot desaprendre també.
  • Que una classe amb un fort sentit de pertinença i respecte per les diferències és menys vulnerable a l'aparició de casos de bullying.

Com ho farem?
Esperarem al vostre grup classe al pati o en un espai exterior proper al centre educatiu.
Explicarem l'alumnat que han estat reclutats en una missió secreta i els demanarem que es divideixin en grups de 5 jugadors (els grups hauran estat pautats prèviament amb el professorat, per evitar que coincideixin en un mateix equip perfils tals com el d'un assetjador i un infant assetjat).
Lliurarem a cada equip una carpeta amb reptes que hauran d'anar superant i amb fitxes de material que hauran d'anar completant.
Els reptes tindran una graella de puntuació que faran que els diferents equips competeixin entre ells de forma saludable i divertida, per donar més emoció a la dinàmica.
En acabar, dedicarem 20 minuts a consultar el material creat entre tots els grups, i a decidir quins d'aquests materials incorporarem com a materials útils per millorar el clima de convivència a les nostres aules.

Detalls

L'ideal és realitzar l'activitat en un espai exterior agradable i proper al vostre centre educatiu.
Contacteu-nos per concretar dates de realització.
Activitat pensada per a Cicle Mitjà i Superior de Primària.

Horaris

La dinàmica sencera té una durada de 90 minuts.

Preu

200 euros un grup classe
310 euros 2 grups classe
404 euros 3 grups classe
*En alguns casos pot haver suplement per despeses de desplaçament.

    Notícies relacionades

    • Cicle MitjàQüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors

      Qüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors


      En aquests moments en què a Flip estem immersos en el desenvolupament de jocs i estratègies de gamificació per a primària i secundària, ens ha semblat una bona idea compartir amb vosaltres algunes consideracions que acostumem a tenir en compte en la conceptualització de les propostes, esperant que puguin ajudar-vos com a docents quan us plantegeu a classe desenvolupar un joc. Si esteu de ple immersos en la gamificació, és possible que ja tingueu aquests coneixements assimilats. No obstant això, per aquells que us inicieu en el tema, ens sembla interessant anar-vos donant algunes pautes útils.

    • Cicle MitjàPER QUÈ PRACTICAR IOGA AMB ELS TEUS ALUMNES?

      PER QUÈ PRACTICAR IOGA AMB ELS TEUS ALUMNES?


      La paraula ioga és un vocable d'origen sànscrit que significa unió i que utilitzem per referir-nos a una disciplina tradicional nascuda a l'Índia que, en un sentit ampli, defineix una actitud vital de respecte per un mateix, pel món i per les persones que ens envolten. El ioga és una pràctica que combina exercicis físics (asanas) de respiració (pranayamas) i de meditació. Practicar ioga és molt recomanable per als centres educatius, pel benestar emocional que proporciona als qui el practiquen; a més dels beneficis físics que aporta, en tant que millora l'elasticitat i la tonificació del cos; i pels beneficis directes que té en les relacions entre companys i en el procés d'aprenentatge.
    • Cicle MitjàPerquè treballar el circ a primària i secundària

      Perquè treballar el circ a primària i secundària


      Incorporar el joc circense a l'aula pot ser molt productiu per als centres educatius de primària i secundària. Les diferents disciplines que conformen el que habitualment entenem per circ ofereixen un espai creatiu i artístic que permeten treballar a fons a classe l'educació en valors, la superació dels límits, la tolerància a la frustració, la convivència entre alumnes, la comunicació, la creació col·lectiva, l'autoestima i la confiança.
A dalt