Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Taller d'autoestima per a secundària

Àmbit social
Font: Flickr. Autor: Sebastian Mercuri

Descripció

Els adolescents no solen tenir una idea clara sobre què és l'autoestima ... Em conec realment? Em valoro? Què valoro en els altres? Què passaria si tots confiéssim més en nosaltres mateixos? Aquestes són algunes de les preguntes que us plantegem en les nostres dinàmiques per treballar l'autoconcepte positiu a les aules. Moltes persones han crescut pensant que està malament valorar-nos o elogiar els altres. Els nostres tallers se centren a donar-li la volta a aquestes creences limitants i a augmentar el benestar dels participants.

T'interessa si busques...
-Una activitat que sigui un punt de partida per donar poder a l'alumnat, reforçar l' autoestima i animar-lo a obrir-se i expressar apreci per la seva persona i pels altres.
-Un taller que posi a prova la confiança de l'alumnat en ells mateixos i en els demés, enderrocant creences limitants que els fan sentir-se insegurs.

Està en la teva línia si creus...
-Que el benestar emocional de l'alumnat és fonamental perquè pugui donar-se un context favorable a l'aprenentatge i al sorgiment de la creativitat.
-Que l'aprenentatge no formal i les habilitats de vida són, si més no, igual d'importants que l'adquisició de continguts.

Què us proposem?
Us proposem un taller de dues hores de durada amb dinàmiques i metodologies diverses, que es divideix en les següents fases:
Introducció per trencar el gel.
Jocs per reflexionar sobre l'autoestima.
Proposta per expressar valoració i estima a i dels / les companys / es.
Dinàmica d'autoconeixement.
Treball amb metàfores.
Relaxació final.

Detalls

L'activitat requereix un context que propiciï la intimitat entre els participants, per la qual cosa recomanem que es desenvolupi en el marc del grup-classe.
El taller s'ha d'entendre com un punt de partida que dóna a l'alumnat eines per iniciar un treball d'autoconeixement, en el qual després haurien de seguir entrenant-se.
Els tallers estan pensats per fer-se al vostre centre educatiu.

Horaris

Durada: 2 hores per taller

Preu

225 euros la primera sessió i 115 euros la resta de sessions que es duguin a terme el mateix dia (els preus inclouen IVA).

    Notícies relacionades

    • ESOPenseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?

      Penseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?


      Com és que el nostre cervell genera uns 60.000 pensaments diaris i només un 10% d’ells són positius? Aquesta és la pregunta de partida que plantegem al vostre alumnat en els nostres tallers de relaxació per a secundària.

    • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

      Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


      Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.
    • ESODINÀMIQUES PER TREBALLAR L' AUTOESTIMA A SECUNDÀRIA

      DINÀMIQUES PER TREBALLAR L' AUTOESTIMA A SECUNDÀRIA


      Cada cicle educatiu té unes necessitats diferents. Per treballar l'autoestima a secundària és necessari centrar-se més en allò lúdic. En aquestes edats és convenient començar a aprofundir més en la identitat, qualitats i capacitats que tots tenim, de manera conscient i experimental. A més, hem de tenir en compte que a secundària el tema de les inseguretats és molt més delicat, de manera que haurem d'anar a poc a poc, evitant forçar els alumnes a mostrar-se tal com són des d'un principi.
    • ESOL’ART: UN CAMÍ D’ACOMPANYAMENT EMOCIONAL A SECUNDÀRIA

      L’ART: UN CAMÍ D’ACOMPANYAMENT EMOCIONAL A SECUNDÀRIA


      L’adolescència és un període de vital importància en la construcció de la pròpia identitat. Els estudiants de secundària emprenen la tasca de separar-se de la família d’origen i prendre decisions per sí mateixos entre amics i companys. La societat mediàtica els espera, ofereix un gran ventall de referents culturals però, sobretot, incita al consum. Consum compulsiu d’imatges retocades que cada cop aparten més el cànon de bellesa de la realitat. Narracions postmodernes que mostren estils de vida idealitzats i superficials i dificulten el diàleg interior.

A dalt