Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Jocs per a treballar el Dia Internacional de la Dona a classe

Llengua catalana i literatura


Fotografia de l'obra de teatre La plaça del Diamant de Transeduca

A partir d'aquesta setmana us compartirem setmanalment continguts per a treballar-los a l'aula relacionada amb la gamificació i els nostres Escape Room.
Avui ens centrarem en activitats per a treballar el Dia Internacional de la Dona amb jocs a l'aula.
La gamifiacio ofereix molts beneficis per a l'assimilació dels coneixements en classe, ja que l'alumnat rep la matèria des d'una altra perspectiva i estan més predisposats a aprendre.

Us proporcionem diferents jocs de taula per a treballar el 8M a l'aula, encara que en aquest bloc pots trobar molts més.

  • L'oca

Adaptarem el joc amb preguntes sobre la biografia de dones importants, lèxic relacionat i de més. Depèn de l'edat de l'alumnat, podem afegir més o menys dificultat. Necessitem un dau, el tauler i tantes fitxes com estudiants participin.

  • Qui és ella?
Adaptació del joc Qui és qui? amb personatges femenins rellevants de la història. Per a jugar tan sols necessitarem els dos taulers. Podem oferir a l'alumnat un llibre amb la biografia i característiques físiques perquè puguin realitzar preguntes i anar descartant els personatges.
  • Monopoly

Es tracta d'una nova versió del Monopoly en el qual en lloc de vendre i comprar propietats, haurem de jugar amb els invents, novel·les i creacions de les dones al llarg de la història. Pots comprar el joc en Internet o crear-lo el teu mateix amb l'alumnat.

  • Herstóricas pioneres

Amb aquest joc coneixerem la figura de les dones que al llarg de la història han obert el camí en molts àmbits. Cerca impulsar, difondre i promoure valors d'igualtat. Pots veure l'idea aquí. 

  • Memory

Adaptació del joc de memòria amb personatges fonamentals femenins de la història. Unirem a la persona amb l'acte rellevant.

Aquests exercicis els podeu fer per separat o junts dins d'una mateixa dinàmica i acabar posant en comú el que han après o quin és el descobriment que més els ha impactat.

  • Gymcana

Es tracta de crear una gymcana a l'aula sobre les figures importants de la dona al llarg de la història. Trovarás idees per a jocs, aquí. 

Aquests són els passos que us proposem per a organitzar-vos:

  1. Definir les característiques, si serà en línia, exterior o en la classe, la durada, etc. També és necessari decidir les dones en les quals ens volem basar. Nosaltres us oferim aquestes opcions: Merçè Rodoreda, Madame Curie, Virginia Woolf, Coco Chanel, Frida Kahlo, Rosa Parks, Ana FrankAmelia Earhart o Margaret Hamilton.
  2. Construir el material per a la realització d'aquesta. Podeu construir crosswords, cerca d'elements per la classe, construir l'objecte de reconeixement de la figura femenina i molt més.
  3. Realitzar la gymcana amb l'alumnat, per a això haureu de dividir l'aula en grups de 6 o 7 alumnes i atorgar un nom a cadascun d'ells. Podeu donar nom als grups amb les dones que heu decidit en el punt anterior.
  4. Avaluar l'activitat: valorar si han après amb un col·loqui final o amb una activitat escrita.

Si creant la gymcana us sorgeixen dubtes o creieu que necessiteu consells sobre com preparar una gymcana en aula, envieu-nos un correu i intentarem ajudar-vos.

A més, pots reservar la nostra Fuita room de "La plaça del Diamant" en el qual es treballa l'obra de l'escriptora Merçè Rodoreda, aquí.

Notícies relacionades

A dalt