Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Escape Room en literatura castellana: Beneficis de la gamificació

Llengua catalana i literatura


Photo de freestocks.org a Unsplash

Aquests Escape Room sobre dues de les obres literàries més conegudes, ajudaràn als adolescents a entendre, conèixer i recordar els coneixements proporcionats pel centre de manera activa.
Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.

Podem veure com aquest concepte lliga directament amb un altre concepte: el de l’aprenentatge actiu. Sabem que l’aprenentatge actiu dins de l’aula és una metodologia on la figura docent es converteix en facilitadora del procés d’aprenentatge. La persona docent és qui proposa una sèrie d’objectius a assolir i durant el procés adopta un rol de guia; mentre l’alumnat adopta un rol de lideratge del seu propi procés d’assoliment de competències i coneixements.

La gamificació o ludificació seria, doncs, un tipus d’aprenentatge actiu on emprant elements tangibles i/o digitals i estructurals propis del joc, aplicats dins de l’aula de secundària, es potencia la motivació. S’aconsegueix “reenganxar” l’interès de l’alumnat per assignatures que, sovint, són percebudes amb distància per la seva dificultat o per la manca de connexió amb els interessos de vida dels i les adolescents.

Estudis basats en l’experiència directa d’aplicar aquests processos a  l’aula de secundària ens mostren com l’alumnat aprèn conceptes relacionats amb la matèria a un nivell de profunditat més gran i sovint milloren els resultats acadèmics de la matèria ludificada. El joc facilita la motivació, l’atenció positiva i altres aspectes com ara la cooperació en el marc del grup-classe. La creació de grups multidisciplinars en competències fomenta la cohesió de grup i i el desenvolupament de la intel·ligència emocional.

A Flip som plenament conscients d’aquests avantatges que suposa aplicar les tècniques de joc dins de l’aula de secundària, per això hem dissenyat una sèrie d’activitats que aproximen a l’alumnat a la literatura catalana i castellana i a l’aprenentatge de llengües estrangeres de manera lúdica.

Els Escape Room que t'oferim per treballar en castellà són: Escape Room sobre Luces de bohemia i sobre La casa de Bernarda Alba. Tots dos transporten als alumnes a endinsar-se en la lectura, conèixer els protagonistes i reforçar els coneixements proporcionats per l'escola.

Notícies relacionades

A dalt