Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Joc de rol sobre Mirall Trencat

Llengua catalana i literatura
Font: Flickr. Autor: Dani Valle: Mercè Rodoreda

Descripció

Els jocs de rol són una molt bona oportunitat perquè l'alumnat de secundària s'acosti a contextos històrics, socials, literaris... d'una manera diferent a la qual estan habituats. Posar-se a la pell dels personatges de Mirall trencat és una manera vivencial i activa d'endinsar-se en el món rodoredià, alternativa (i complementària) a la lectura obligada de l'obra i a l'anàlisi de les característiques.

T'interessa si busques...
Treballar a fons amb tota la classe els trets psicològics dels personatges de Mirall trencat i demanar a l'alumnat un esforç extra de preparació de l'obra, necessari per encarnar els personatges de la novel·la en situacions concretes i per prendre decisions que van més enllà del que Mercè Rodoreda ens explica a la seva novel·la.

Està en la teva línia si creus...
-Que per motivar l' alumnat a acostar-se a la literatura catalana calen propostes alternatives a la lectura i a l' anàlisi de textos.
-Que la gamificació és una molt bona eina per donar la volta a les classes i aconseguir augmentar la implicació dels estudiants en l'estudi d'obres i autors concrets.

Com ho farem?
Partim dels personatges i els episodis que es narren a Mirall trencat per crear un joc de rol amb 6 taulers, que permeten participar de forma simultània en l'activitat un màxim de 30 alumnes.

Cada tauler es basa en situacions i ambientacions concretes que es presenten a la novel·la i, a partir d'aquí, els jugadors (que encarnen personatges) hauran de prendre decisions coherents amb el rol que els ha tocat viure. Cadascun dels taulers estarà dirigit per un game master (director de partida), que és un alumne que s'ha preparat a fons els episodis de la novel·la que es juguen al seu tauler.

Personatges que apareixen al joc de rol: 

Ficticis:
- Teresa Goday

- Miquel Masdéu

- Jesús Masdéu

- Nicolau Rovira

- Salvador Valldaura

- Amadeu Riera

- Sofia Valldaura

- Eladi Farriols

- Ramon Farriols

- Maria Farriols

- Armanda

Reals:

- Mercè Rodoreda

- Armand Obiols

Detalls

Un cop adquiriu el joc, podeu accedir a les regles del joc i a la baixada de materials en el nostre campus online, en l'apartat de recursos descarregables.

Horaris

Cada tauler està pensat per jugar-se durant 60 minuts.

Preu

El preu del pack de joc són 35 euros IVA (inclòs): inclou el pack de descarregables de tauler, les fitxes de personatges i les instruccions.

    Notícies relacionades

    • ESOQüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors

      Qüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors


      En aquests moments en què a Flip estem immersos en el desenvolupament de jocs i estratègies de gamificació per a primària i secundària, ens ha semblat una bona idea compartir amb vosaltres algunes consideracions que acostumem a tenir en compte en la conceptualització de les propostes, esperant que puguin ajudar-vos com a docents quan us plantegeu a classe desenvolupar un joc. Si esteu de ple immersos en la gamificació, és possible que ja tingueu aquests coneixements assimilats. No obstant això, per aquells que us inicieu en el tema, ens sembla interessant anar-vos donant algunes pautes útils.

    • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

      La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


      Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
    • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

      Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


      Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.
A dalt