Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
  • Cicle MitjàQüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors

    Qüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors


    En aquests moments en què a Flip estem immersos en el desenvolupament de jocs i estratègies de gamificació per a primària i secundària, ens ha semblat una bona idea compartir amb vosaltres algunes consideracions que acostumem a tenir en compte en la conceptualització de les propostes, esperant que puguin ajudar-vos com a docents quan us plantegeu a classe desenvolupar un joc. Si esteu de ple immersos en la gamificació, és possible que ja tingueu aquests coneixements assimilats. No obstant això, per aquells que us inicieu en el tema, ens sembla interessant anar-vos donant algunes pautes útils.

  • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

    La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


    Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
  • Infantil 1r cicleLa teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil

    La teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil


    Simon Nicholson, arquitecte nascut a Londres als anys 30, va teoritzar i presentar al món una teoria referent a la creativitat que poc a poc ha anat guanyant reconeixement i acceptació. Actualment, en un món on el sistema establert (tant l’educatiu com el quotidià) relega la creativitat a uns pocs “privilegiats”, les idees de Nicholson han anat prenent força per a un públic cada cop més exigent i preocupat per poder oferir als infants desenvolupar-se plenament com a éssers creatius.

  • ESOPenseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?

    Penseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?


    Com és que el nostre cervell genera uns 60.000 pensaments diaris i només un 10% d’ells són positius? Aquesta és la pregunta de partida que plantegem al vostre alumnat en els nostres tallers de relaxació per a secundària.

  • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

    Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


    Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.

Què et proposem

  • ESOTaller d'autoestima per a secundària

    Taller d'autoestima per a secundària


    Els adolescents no solen tenir una idea clara sobre què és l'autoestima ... Em conec realment? Em valoro? Què valoro en els altres? Què passaria si tots confiéssim més en nosaltres mateixos? Aquestes són algunes de les preguntes que us plantegem en les nostres dinàmiques per treballar l'autoconcepte positiu a les aules. Moltes persones han crescut pensant que està malament valorar-nos o elogiar els altres. Els nostres tallers se centren a donar-li la volta a aquestes creences limitants i a augmentar el benestar dels participants.
  • ESOJoc de rol sobre assetjament escolar

    Joc de rol sobre assetjament escolar


    Us proposem una dinàmica de gamificació creada a mida per a l'alumnat d'educació secundària: es tracta d'un joc de rol per abordar el tema de l'assetjament escolar. Partim d'una situació hipotètica: tot el grup classe haurà de deixar la Terra perquè ja hi ha poques esperances de poder viure bé. Els i les estudiants hauran d'adoptar noves identitats i superar una sèrie de proves per tal d'acumular un número suficient de punts de supervivència per poder accedir a una plataforma de llançament i  pujar a la nau que els portarà al planeta Bril, salvant-los de la destrucció de la Terra. Aquest escenari és l'excusa per presentar situacions habituals de convivència, conflictes, acceptació de les diferències, desenvolupament de l'empatia ...

    És un joc de rol on l'alumnat juga en grups de 6 al voltant d'un tauler, on han de superar desafiaments i imprevistos amb els que es podrien trobar en la seva quotidianitat.
  • Infantil 2n cicleMenuda Òpera per a Educació Infantil

    Menuda Òpera per a Educació Infantil


    La companyia Òpera Prima us proposa un petit concert d'òpera a l' aula d'educació infantil, amb l'audició de fragments de les àries més conegudes.

  • ESOEscape room sobre La casa de Bernarda Alba

    Escape room sobre La casa de Bernarda Alba


    Ningú no pot sortir de la casa de Bernarda Alba: així ho va decretar la matriarca després de la mort del seu segon marit imposant a les seves cinc filles un rigorós dol de vuit anys. Però algú més ha quedat tancat a la casa per error ... Un lladre que ha entrat aprofitant el descuit d'una de les criades: un lladre que s'ha amagat al pati, emparat per la foscor de la nit, i que ara no sap com sortir sense ser descobert. I si l' única fugida possible passés per la resolució d'uns enigmes relacionats amb els secrets de la família? I si faltessin tan sols 90 minuts per a la sortida del sol?

    Una «escape room» pensada perquè els alumnes visquin en primera persona les vivències de «La casa de Bernarda Alba», perquè aprofundeixin en la seva lectura i se sentin motivats a conèixer fins a l'últim detall. Una activitat centrada en els secrets de cadascun dels membres de la casa. Aconseguiran les germanes alliberar-se dels designis de la seva mare? Aconseguiran els alumnes fugir abans que el cant del gall deixi al descobert el seu amagatall?

  • ESOCurs 2019-2020: Escape room sobre La Francophonie

    Curs 2019-2020: Escape room sobre La Francophonie


    El vostre alumnat són els ambaixadors d'un país fictici situat en un continent artificial, que s'ha creat a la Lluna per fugir de la contaminació de la Terra. Són un grup de persones que han estat reclutats entre les ments més brillants del planeta Terra, per assentar les bases d'una nova civilització.

    Els participants es troben en la seva primera missió, reunits a la seva oficina-nau quan, de sobte, les portes de la nau es bloquegen i no se'ls permet sortir. Han estat capturats per una força espia enemiga, procedent d'un bloc de rebels ecologistes francesos, nostàlgics d'una vida que va ser millor i que l'ésser humà va destruir amb la contaminació. Per veure fins a quin punt són tan brillants com es diu i fins a quin punt coneixen el passat, els volen posar a prova. Els han preparat un seguit de preguntes i desafiaments vinculats amb la vida i el món francòfon a la Terra a principis del S. XXI. Si aconsegueixen resoldre-ho tot, si demostren que són competents, els deixaran seguir amb la seva feina. En cas contrari, els segrestadors disposen de suficients habilitats per tallar la comunicació entre la nau de l'alumnat i l'agència espacial responsable de les seves vides, de manera que quedarien incomunicats i abandonats a la seva sort a la Lluna.
  • ESOGimcana en francès per a secundària

    Gimcana en francès per a secundària


    Una proposta de gimcana per a què els participants, en equips, segueixin una sèrie de pistes i demostrin les seves habilitats. Aquest és un joc educatiu per als estudiants de secundària que estimula l'interès i ajuda a reforçar l'aprenentatge del francès fet a classe. Una excel·lent oportunitat per promoure el francès i el treball col·laboratiu a l'aire lliure.
  • Infantil 1r cicleEspai d'experimentació i joc lliure

    Espai d'experimentació i joc lliure


    De la mà d' El Pàjaro Carpintero us presentem una proposta d'experimentació i joc lliure que és pionera en el seu àmbit. L'espai consta de material de qualitat (fusta noble treballada artesanalment i acabada amb olis i pintures ecològiques que respecten el medi ambient), concebut a partir de línies pedagògiques de renom.  La instal·lació presenta diferents ambients que acosten els infants a un món de sensacions que els situa al centre de l'activitat. Durant el recorregut lliure de l’espai a explorar, s'ofereix a nenes i a nens la possibilitat d’experimentar i despertar la curiositat a partir de materials que fomenten el joc lliure i la interacció no estructurada amb l'entorn.

A dalt