Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
  • Cicle MitjàQüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors

    Qüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors


    En aquests moments en què a Flip estem immersos en el desenvolupament de jocs i estratègies de gamificació per a primària i secundària, ens ha semblat una bona idea compartir amb vosaltres algunes consideracions que acostumem a tenir en compte en la conceptualització de les propostes, esperant que puguin ajudar-vos com a docents quan us plantegeu a classe desenvolupar un joc. Si esteu de ple immersos en la gamificació, és possible que ja tingueu aquests coneixements assimilats. No obstant això, per aquells que us inicieu en el tema, ens sembla interessant anar-vos donant algunes pautes útils.

  • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

    La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


    Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
  • Infantil 1r cicleLa teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil

    La teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil


    Simon Nicholson, arquitecte nascut a Londres als anys 30, va teoritzar i presentar al món una teoria referent a la creativitat que poc a poc ha anat guanyant reconeixement i acceptació. Actualment, en un món on el sistema establert (tant l’educatiu com el quotidià) relega la creativitat a uns pocs “privilegiats”, les idees de Nicholson han anat prenent força per a un públic cada cop més exigent i preocupat per poder oferir als infants desenvolupar-se plenament com a éssers creatius.

    replica franck muller
  • ESOPenseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?

    Penseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?


    Com és que el nostre cervell genera uns 60.000 pensaments diaris i només un 10% d’ells són positius? Aquesta és la pregunta de partida que plantegem al vostre alumnat en els nostres tallers de relaxació per a secundària.

  • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

    Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


    Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.

Què et proposem

  • ESOEscape room: the demon barber of Fleet Street

    Escape room: the demon barber of Fleet Street


    Us proposem un escape room totalment en anglès per a alumnat de secundària, basat en la llegenda de Benjamin Barker, el barber del carrer Fleet. La proposta es desenvolupa al vostre centre educatiu de la mà de dinamitzadors nadius. Ambientem la vostra aula i la transformem en una barberia de l'Anglaterra Victoriana. Les proves que l'alumnat ha de superar són diferents i específiques segons el cicle educatiu (disposem de tres nivells, adaptats a 1r i 2n d'ESO, 3r i 4t d'ESO i Batxillerat).
  • ESOTeam workshop for secondary students

    Team workshop for secondary students


    Us oferim un taller en anglès adreçat als alumnes de secundària, centrat en explorar els valors i beneficis del treball en equip. Amb aquesta finalitat, us proposem activitats interactives que desenvolupen les habilitats de cooperar en grup a partir de treballar hàbits d'escolta i comunicació.
  • ESOJoc de rol sobre Mirall Trencat

    Joc de rol sobre Mirall Trencat


    Els jocs de rol són una molt bona oportunitat perquè l'alumnat de secundària s'acosti a contextos històrics, socials, literaris... d'una manera diferent a la qual estan habituats. Posar-se a la pell dels personatges de Mirall trencat és una manera vivencial i activa d'endinsar-se en el món rodoredià, alternativa (i complementària) a la lectura obligada de l'obra i a l'anàlisi de les característiques.
  • ESOCurs 2020-2021: Escape room sobre La Francophonie

    Curs 2020-2021: Escape room sobre La Francophonie


    El vostre alumnat són els ambaixadors d'un país fictici situat en un continent artificial, que s'ha creat a la Lluna per fugir de la contaminació de la Terra. Són un grup de persones que han estat reclutats entre les ments més brillants del planeta Terra, per assentar les bases d'una nova civilització.

    Els participants es troben en la seva primera missió, reunits a la seva oficina-nau quan, de sobte, les portes de la nau es bloquegen i no se'ls permet sortir. Han estat capturats per una força espia enemiga, procedent d'un bloc de rebels ecologistes francesos, nostàlgics d'una vida que va ser millor i que l'ésser humà va destruir amb la contaminació. Per veure fins a quin punt són tan brillants com es diu i fins a quin punt coneixen el passat, els volen posar a prova. Els han preparat un seguit de preguntes i desafiaments vinculats amb la vida i el món francòfon a la Terra a principis del S. XXI. Si aconsegueixen resoldre-ho tot, si demostren que són competents, els deixaran seguir amb la seva feina. En cas contrari, els segrestadors disposen de suficients habilitats per tallar la comunicació entre la nau de l'alumnat i l'agència espacial responsable de les seves vides, de manera que quedarien incomunicats i abandonats a la seva sort a la Lluna.
  • ESOCurs 2020-2021: Escape room en anglès sobre Frankenstein

    Curs 2020-2021: Escape room en anglès sobre Frankenstein


    La vostra classe sou un grup de científics i professors de la Universitat de Londres. Us trobeu en una de les sales de la facultat de ciències, reunits i escoltant Robert Walton. Walton ha tornat d'una expedició al pol Nord i us està explicant la història sobre el monstre creat per Víctor Frankenstein.

     

    En el moment en què us explica que el monstre va prometre quedar-se al Pol Nord fins a morir, s'inicia fora de l'aula de la Universitat una tempesta elèctrica i us sembla veure una silueta monstruosa darrere de la finestra. Aleshores, algú passa un sobre tancat amb un paper per sota de la porta: es tracta d'una carta del monstre. A la carta us diu que va canviar de parer i que va seguir a Robert Walton fins a Anglaterra. El monstre us ha tancat a la universitat, amb el propòsit que vosaltres, alguns dels científics més prestigiosos de Londres, creeu una nova companya per a ell. Si ho feu, desapareixerà i us deixarà tranquils. En cas contrari, ha jurat venjança contra vosaltres, contra la vostra família i contra tota la humanitat. El monstre us ha donat una hora perquè dissenyeu un prototip de companya i comenceu a treballar-hi. Aconseguireu, en aquest temps, idear un pla que us permeti escapar i enganyar el monstre?

  • ESOCurs 2020-2021: Escape room sobre Luces de Bohemia

    Curs 2020-2021: Escape room sobre Luces de Bohemia


    Ens trobem a l'any 3019: sou els guardians virtuals d'una biblioteca secreta on es troben alguns exemplars de les obres clàssiques del teatre espanyol. Esteu treballant en una missió d'alta responsabilitat quan, de sobte, les portes del vostre despatx es bloquegen i apareix a les pantalles del vostre ordinador el següent missatge: “Los héroes clásicos reflejados en los espejos cóncavos dan el Esperpento. El sentido trágico de la vida española sólo puede darse con una estética sistemáticamente deformada.”
    El missatge l'ha escrit un espia informàtic fanàtic de l'obra de teatre "Luces de bohemia", desenganyat del sistema polític, econòmic i social en el que us ha tocat viure. Encara que vosaltres no sou els responsables últims de res, us culpa de controlar els pensaments de la ciutadania, filtrant les obres literàries que el règim us demana enaltir o ocultar. El hacker en qüestió ha bloquejat totes les portes que us permetrien sortir del despatx central en què us trobeu, i ha decidit posar-vos a prova durant 60 minuts. Si demostreu que heu llegit l'obra de Valle-Inclán i l’ enteneu, aconseguireu sobreviure i desbloquejar el sistema. En cas que no sigui així, sembla que les vostres vides corren perill ...

  • ESOTaller d'autoestima per a secundària

    Taller d'autoestima per a secundària


    Els adolescents no solen tenir una idea clara sobre què és l'autoestima ... Em conec realment? Em valoro? Què valoro en els altres? Què passaria si tots confiéssim més en nosaltres mateixos? Aquestes són algunes de les preguntes que us plantegem en les nostres dinàmiques per treballar l'autoconcepte positiu a les aules. Moltes persones han crescut pensant que està malament valorar-nos o elogiar els altres. Els nostres tallers se centren a donar-li la volta a aquestes creences limitants i a augmentar el benestar dels participants.
A dalt