Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
  • Cicle MitjàQüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors

    Qüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors


    En aquests moments en què a Flip estem immersos en el desenvolupament de jocs i estratègies de gamificació per a primària i secundària, ens ha semblat una bona idea compartir amb vosaltres algunes consideracions que acostumem a tenir en compte en la conceptualització de les propostes, esperant que puguin ajudar-vos com a docents quan us plantegeu a classe desenvolupar un joc. Si esteu de ple immersos en la gamificació, és possible que ja tingueu aquests coneixements assimilats. No obstant això, per aquells que us inicieu en el tema, ens sembla interessant anar-vos donant algunes pautes útils.

  • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

    La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


    Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
  • Infantil 1r cicleLa teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil

    La teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil


    Simon Nicholson, arquitecte nascut a Londres als anys 30, va teoritzar i presentar al món una teoria referent a la creativitat que poc a poc ha anat guanyant reconeixement i acceptació. Actualment, en un món on el sistema establert (tant l’educatiu com el quotidià) relega la creativitat a uns pocs “privilegiats”, les idees de Nicholson han anat prenent força per a un públic cada cop més exigent i preocupat per poder oferir als infants desenvolupar-se plenament com a éssers creatius.

  • ESOPenseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?

    Penseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?


    Com és que el nostre cervell genera uns 60.000 pensaments diaris i només un 10% d’ells són positius? Aquesta és la pregunta de partida que plantegem al vostre alumnat en els nostres tallers de relaxació per a secundària.

  • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

    Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


    Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.

Què et proposem

  • ESOScavenger Hunt en anglès per a secundària

    Scavenger Hunt en anglès per a secundària


    Un scavenger hunt (aquí gimcana, de tota la vida) és una activitat d'exterior en què els participants han de trobar diferents elements, completar desafiaments i desxifrar enigmes, normalment per grups. Però aquesta vegada us proposem fer-ho en anglès!
  • ESOLAS AVENTURAS DE DON QUIJOTE. EL JOC DE ROL

    LAS AVENTURAS DE DON QUIJOTE. EL JOC DE ROL


    Las aventuras de Don Quijote és un joc de rol basat en la novel·la Don Quijote de la Mancha I i II. La proposta parteix d'un sistema senzill que pretén iniciar-vos en la lectura de l'obra de Cervantes, amb la particularitat que l'alumnat (i els docents, si també jugueu) entrareu en la novel·la com a personatges i viureu les aventures des de dins, a les carns del vostre personatge. Hem ideat cinc taulers amb cinc ambientacions diferents, cada tauler i la seva ambientació particular són extrets de les aventures que marca la novel·la. Així, l'ambientació és la de l'Espanya del segle XVII i, per tant, haurem de tenir en compte el context històric d'aquesta època.
  • ESOTeam workshop for secondary students

    Team workshop for secondary students


    Us oferim un taller en anglès adreçat als alumnes de secundària, centrat en explorar els valors i beneficis del treball en equip. Amb aquesta finalitat, us proposem activitats interactives que desenvolupen les habilitats de cooperar en grup a partir de treballar hàbits d'escolta i comunicació.
  • ESOCurs 2019-2020: Escape room sobre Luces de Bohemia

    Curs 2019-2020: Escape room sobre Luces de Bohemia


    Ens trobem a l'any 3019: sou els guardians virtuals d'una biblioteca secreta on es troben alguns exemplars de les obres clàssiques del teatre espanyol. Esteu treballant en una missió d'alta responsabilitat quan, de sobte, les portes del vostre despatx es bloquegen i apareix a les pantalles del vostre ordinador el següent missatge: “Los héroes clásicos reflejados en los espejos cóncavos dan el Esperpento. El sentido trágico de la vida española sólo puede darse con una estética sistemáticamente deformada.”
    El missatge l'ha escrit un espia informàtic fanàtic de l'obra de teatre "Luces de bohemia", desenganyat del sistema polític, econòmic i social en el que us ha tocat viure. Encara que vosaltres no sou els responsables últims de res, us culpa de controlar els pensaments de la ciutadania, filtrant les obres literàries que el règim us demana enaltir o ocultar. El hacker en qüestió ha bloquejat totes les portes que us permetrien sortir del despatx central en què us trobeu, i ha decidit posar-vos a prova durant 60 minuts. Si demostreu que heu llegit l'obra de Valle-Inclán i l’ enteneu, aconseguireu sobreviure i desbloquejar el sistema. En cas que no sigui així, sembla que les vostres vides corren perill ...

  • ESOGimcana en francès per a secundària

    Gimcana en francès per a secundària


    Una proposta de gimcana per a què els participants, en equips, segueixin una sèrie de pistes i demostrin les seves habilitats. Aquest és un joc educatiu per als estudiants de secundària que estimula l'interès i ajuda a reforçar l'aprenentatge del francès fet a classe. Una excel·lent oportunitat per promoure el francès i el treball col·laboratiu a l'aire lliure.
  • ESOLearning for success

    Learning for success


    Activitat en anglès per a secundària centrada en descobrir i reflexionar sobre quines són les habilitats d'aprenentatge de cada alumne.
  • ESOESCAPE ROOM SOBRE «TIRANT LO BLANC»

    ESCAPE ROOM SOBRE «TIRANT LO BLANC»


    I si estiguéssim al 1490 i l'enemic t'hagués fet presoner al seu castell? I si l'única forma de fugir del teu captiveri fos resolent enigmes relacionats amb Tirant lo Blanc? I si acabessis de saber que només et queden 90 minuts abans que et vinguin a buscar per penjar-te a la forca?!

    Si estàs interessat a trobar una proposta dinàmica i original sobre Tirant lo Blanc, que motivi l'alumnat a realitzar una lectura atenta i en profunditat de l'obra mentre aprenen a treballar en equip per sortir victoriosos del joc, aquesta és l'activitat que estaves buscant.


    * Activitat disponible per al curso 2018-2019

A dalt