Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
  • Cicle MitjàQüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors

    Qüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors


    En aquests moments en què a Flip estem immersos en el desenvolupament de jocs i estratègies de gamificació per a primària i secundària, ens ha semblat una bona idea compartir amb vosaltres algunes consideracions que acostumem a tenir en compte en la conceptualització de les propostes, esperant que puguin ajudar-vos com a docents quan us plantegeu a classe desenvolupar un joc. Si esteu de ple immersos en la gamificació, és possible que ja tingueu aquests coneixements assimilats. No obstant això, per aquells que us inicieu en el tema, ens sembla interessant anar-vos donant algunes pautes útils.

  • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

    La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


    Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
  • Infantil 1r cicleLa teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil

    La teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil


    Simon Nicholson, arquitecte nascut a Londres als anys 30, va teoritzar i presentar al món una teoria referent a la creativitat que poc a poc ha anat guanyant reconeixement i acceptació. Actualment, en un món on el sistema establert (tant l’educatiu com el quotidià) relega la creativitat a uns pocs “privilegiats”, les idees de Nicholson han anat prenent força per a un públic cada cop més exigent i preocupat per poder oferir als infants desenvolupar-se plenament com a éssers creatius.

  • ESOPenseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?

    Penseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?


    Com és que el nostre cervell genera uns 60.000 pensaments diaris i només un 10% d’ells són positius? Aquesta és la pregunta de partida que plantegem al vostre alumnat en els nostres tallers de relaxació per a secundària.

  • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

    Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


    Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.

Què et proposem

  • Cicle MitjàEls caça bullies

    Els caça bullies


    Els caça bullies és una gimcana que podem fer als exteriors de la vostra escola, o com a sortida en un parc o entorn proper al centre educatiu. Dividim l'alumnat de la classe en grups de joc de 5 o 6 estudiants, que tenen com a missió caçar uns esperits intrusos que han estat escampats al voltant del vostre centre, per un grup d'infiltrats que tenen com a objectiu acabar amb el bon clima a les aules. El vostre alumnat ha estat reclutat en una missió secretíssima per revertir la situació... Ho aconseguiran?
  • ESOESCAPE ROOM SOBRE «TIRANT LO BLANC»

    ESCAPE ROOM SOBRE «TIRANT LO BLANC»


    I si estiguéssim al 1490 i l'enemic t'hagués fet presoner al seu castell? I si l'única forma de fugir del teu captiveri fos resolent enigmes relacionats amb Tirant lo Blanc? I si acabessis de saber que només et queden 90 minuts abans que et vinguin a buscar per penjar-te a la forca?!

    Si estàs interessat a trobar una proposta dinàmica i original sobre Tirant lo Blanc, que motivi l'alumnat a realitzar una lectura atenta i en profunditat de l'obra mentre aprenen a treballar en equip per sortir victoriosos del joc, aquesta és l'activitat que estaves buscant.


    * Activitat disponible per al curso 2018-2019

  • ESOEscape room: the demon barber of Fleet Street

    Escape room: the demon barber of Fleet Street


    Us proposem un escape room totalment en anglès per a alumnat de secundària, basat en la llegenda de Benjamin Barker, el barber del carrer Fleet. La proposta es desenvolupa al vostre centre educatiu de la mà de dinamitzadors nadius. Ambientem la vostra aula i la transformem en una barberia de l'Anglaterra Victoriana. Les proves que l'alumnat ha de superar són diferents i específiques segons el cicle educatiu (disposem de tres nivells, adaptats a 1r i 2n d'ESO, 3r i 4t d'ESO i Batxillerat).
  • Cicle SuperiorUltimate Frisbee

    Ultimate Frisbee


    Us proposem jugar a Ultimate Frisbee, una activitat d'educació física i en anglès dinamitzada per talleristes natives. La bellesa d'Ultimate Frisbee és l'esperit de joc. Sense àrbitre, les persones que juguen implementen les regles entre elles. Penses que això mai podria funcionar amb el teu alumnat ...? Doncs realment funciona! Quan es produeix algun desacord vinculat amb les regles, un jugador ha de fer una crida per parlar sobre què ha passat. Si sorgeix alguna discussió, les converses han de tenir lloc de manera tranquil·la i respectuosa (i en el nostre cas, en anglès).

    Una activitat basada en el treball en equip, l'autoconsciència i el moviment. Us tocarà córrer!. No es tracta només de tirar un disc, Ultimate Frisbee es juga amb un disc que és una mica més pesat que un Frisbee de platja. El vostre alumnat aprendrà com llançar el disc més recte i més avançat, utilitzant una varietat de tècniques que s'ensenyen en la sessió d'escalfament.
  • ESOTaller d'autoestima per a secundària

    Taller d'autoestima per a secundària


    Els adolescents no solen tenir una idea clara sobre què és l'autoestima ... Em conec realment? Em valoro? Què valoro en els altres? Què passaria si tots confiéssim més en nosaltres mateixos? Aquestes són algunes de les preguntes que us plantegem en les nostres dinàmiques per treballar l'autoconcepte positiu a les aules. Moltes persones han crescut pensant que està malament valorar-nos o elogiar els altres. Els nostres tallers se centren a donar-li la volta a aquestes creences limitants i a augmentar el benestar dels participants.
  • ESOCurs 2019-2020: Escape room sobre Terra Baixa

    Curs 2019-2020: Escape room sobre Terra Baixa


    Ens trobem al molí on transcorre l’acció de Terra Baixa, just després del desenllaç de l’obra. Formeu part de la colla de pagesos que viuen als voltants. Us heu acostat per veure què passa en sentir els crits dels Perdigons. La Nuri us ho ha explicat tot: en Manelic ha mort el  Sebastià i estava disposat a fugir amb la Marta cap a les muntanyes. Just quan anaven a sortir, però, ha aparegut el Mossèn, els ha tancat al molí amb el cadàver i ha anat a buscar la guàrdia civil. La guàrdia civil trigarà una hora en arribar, us diuen, i vosaltres us compadiu de la Marta i d’en Manelic i voleu ajudar-los a escapar. Teniu 60 minuts per aconseguir trobar una clau que hi ha amagada pels voltants del molí,  obrir la porta i deixar que marxin. Però vigileu: si no ho aconseguiu i el Mossèn descobreix les vostres intencions, li explicarà tot a l’oncle del Sebastià i sereu desposseïts de les vostres terres. Sort!

  • Cicle MitjàInvasion of the language snatchers

    Invasion of the language snatchers


    Aquesta és una proposta de gamificació pensada per a cicle mitjà i superior de primària. El vostre alumnat són un equip de super herois escollits en una missió secreta per ajudar el vostre poble o barri a combatre l'arribada i la invasió dels "language snatchers". Els "language snatchers" són un grup de segrestadors de coneixement, que han implantat un xip en el cervell dels habitants de la vostra zona, perquè oblidin tot el que saben sobre la llengua anglesa. No obstant això, no tot està perdut, el vostre alumnat són un equip de super herois d'alt nivell que, treballant conjuntament, poden vèncer l'enemic i revertir la situació. Ho aconseguiran?
A dalt