Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
  • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

    La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


    Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
  • Infantil 1r cicleLa teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil

    La teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil


    Simon Nicholson, arquitecte nascut a Londres als anys 30, va teoritzar i presentar al món una teoria referent a la creativitat que poc a poc ha anat guanyant reconeixement i acceptació. Actualment, en un món on el sistema establert (tant l’educatiu com el quotidià) relega la creativitat a uns pocs “privilegiats”, les idees de Nicholson han anat prenent força per a un públic cada cop més exigent i preocupat per poder oferir als infants desenvolupar-se plenament com a éssers creatius.

  • ESOPenseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?

    Penseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?


    Com és que el nostre cervell genera uns 60.000 pensaments diaris i només un 10% d’ells són positius? Aquesta és la pregunta de partida que plantegem al vostre alumnat en els nostres tallers de relaxació per a secundària.

  • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

    Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


    Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.
  • Cicle inicialCom s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?

    Com s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?


    A vegades, sentim crítiques sobre com s’ensenyen les matemàtiques a l’escola. Sovint es diu que estan descontextualitzades, que són massa teòriques, que no s’utilitzen materials manipulatius... Estem d’acord en això, però s’ha d’anar en compte de no caure en pràctiques que tampoc no aconsegueixen l’objectiu fonamental de les matemàtiques a l’escola: que els alumnes aprenguin a pensar i a argumentar.

Què et proposem

  • ESOFormació audiovisual per a docents. Intensiu juliol

    Formació audiovisual per a docents. Intensiu juliol


    Docents de secundària, us proposem una capacitació pedagògica per a aquest estiu centrada en el llenguatge audiovisual. La finalitat és aportar-vos eines per treure profit a la vessant pedagògica del cinema i d'altres materials audiovisuals ja existents; així com també aportar-vos competències per a l'acompanyament a la creació audiovisual per part de l'alumnat.
  • ESOAtelier Jeux

    Atelier Jeux


    Teniu ganes de trencar per un dia la monotonia de les classes de francès? Us proposem un taller de jocs guiat per una dinamitzadora nativa, per fomentar una immersió lingüística motivadora, on l'objectiu principal és el gaudi dels alumnes.
  • Cicle inicialTaller de fusteria creativa per a primària

    Taller de fusteria creativa per a primària


    Es tracta d' un taller creatiu i interactiu que posa el focus d'atenció en l'ofici de fuster. Us oferim una activitat de 90 minuts per a cada grup classe que, partint de materials de fusta no estructurats, potencia la creativitat i l'autoconfiança dels vostres alumnes. Aquesta proposta fomenta tant el treball individual com la cooperació en equip.
  • Cicle inicialTaller de cuina freda en anglès

    Taller de cuina freda en anglès


    Us proposem un taller de cuina freda en anglès per a l'alumnat de primària, amb dos talleristes natives que treballaran el vocabulari i les cançons, i potenciaran els hàbits d' alimentació saludable.
  • ESOBIENVENUE EN FRANCOPHONIE

    BIENVENUE EN FRANCOPHONIE


    Taller totalment en francès impartit per una dinamitzadora nativa per a alumnes de secundària. Fem una presentació dinàmica de les característiques dels països francòfons. La finalitat és que els participants adquireixin nou vocabulari i practiquin la parla i l'escolta en francès, de manera divertida i despertant la seva curiositat.
  • ESOA cegues

    A cegues


    A cegues és un joc poètic amb la participació de l'alumnat que pretén visibilitzar els prejudicis de gènere en la literatura. 

    Fa poc més d’un any, en una tertúlia poètica, un assistent va engaltar a la Sílvia Bel com un elogi: “M’agrada la teva poesia perquè no sembla escrita per una dona”. Lluny de posar el seu millor somriure, la Sílvia va encetar un debat que va desembocar en la idea d’un recital que reptés al públic a endevinar si el text l’havia escrit un home o una dona.
  • Cicle inicialDiversitat a les aules. Capacitació per a una perspectiva interseccional

    Diversitat a les aules. Capacitació per a una perspectiva interseccional


    Ser una dona blanca o ser una dona racialitzada és el mateix? Una persona homosexual de classe alta viu les seves preferències sexual de la mateixa manera que una persona homosexual de classe baixa? Gais i lesbianes s'enfronten a les mateixes situacions d'opressió?

    Analitzar la realitat amb una perspectiva interseccional (Kimberlé Williams Crenshaw, 1989) ens permet entrenar la nostra mirada cap a la societat en què vivim, albirar-ne la seva gran complexitat. Interseccionalitat significa creuar línies d'anàlisi de la realitat i generar noves formes d'interpretació de la realitat mateixa.

A dalt