Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
  • Cicle MitjàQüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors

    Qüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors


    En aquests moments en què a Flip estem immersos en el desenvolupament de jocs i estratègies de gamificació per a primària i secundària, ens ha semblat una bona idea compartir amb vosaltres algunes consideracions que acostumem a tenir en compte en la conceptualització de les propostes, esperant que puguin ajudar-vos com a docents quan us plantegeu a classe desenvolupar un joc. Si esteu de ple immersos en la gamificació, és possible que ja tingueu aquests coneixements assimilats. No obstant això, per aquells que us inicieu en el tema, ens sembla interessant anar-vos donant algunes pautes útils.

  • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

    La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


    Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
  • Infantil 1r cicleLa teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil

    La teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil


    Simon Nicholson, arquitecte nascut a Londres als anys 30, va teoritzar i presentar al món una teoria referent a la creativitat que poc a poc ha anat guanyant reconeixement i acceptació. Actualment, en un món on el sistema establert (tant l’educatiu com el quotidià) relega la creativitat a uns pocs “privilegiats”, les idees de Nicholson han anat prenent força per a un públic cada cop més exigent i preocupat per poder oferir als infants desenvolupar-se plenament com a éssers creatius.

  • ESOPenseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?

    Penseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?


    Com és que el nostre cervell genera uns 60.000 pensaments diaris i només un 10% d’ells són positius? Aquesta és la pregunta de partida que plantegem al vostre alumnat en els nostres tallers de relaxació per a secundària.

  • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

    Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


    Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.

Què et proposem

  • ESOCurs 2019-2020: Escape room sobre Terra Baixa

    Curs 2019-2020: Escape room sobre Terra Baixa


    Ens trobem al molí on transcorre l’acció de Terra Baixa, just després del desenllaç de l’obra. Formeu part de la colla de pagesos que viuen als voltants. Us heu acostat per veure què passa en sentir els crits dels Perdigons. La Nuri us ho ha explicat tot: en Manelic ha mort el  Sebastià i estava disposat a fugir amb la Marta cap a les muntanyes. Just quan anaven a sortir, però, ha aparegut el Mossèn, els ha tancat al molí amb el cadàver i ha anat a buscar la guàrdia civil. La guàrdia civil trigarà una hora en arribar, us diuen, i vosaltres us compadiu de la Marta i d’en Manelic i voleu ajudar-los a escapar. Teniu 60 minuts per aconseguir trobar una clau que hi ha amagada pels voltants del molí,  obrir la porta i deixar que marxin. Però vigileu: si no ho aconseguiu i el Mossèn descobreix les vostres intencions, li explicarà tot a l’oncle del Sebastià i sereu desposseïts de les vostres terres. Sort!

  • Cicle SuperiorUltimate Frisbee

    Ultimate Frisbee


    Us proposem jugar a Ultimate Frisbee, una activitat d'educació física i en anglès dinamitzada per talleristes natives. La bellesa d'Ultimate Frisbee és l'esperit de joc. Sense àrbitre, les persones que juguen implementen les regles entre elles. Penses que això mai podria funcionar amb el teu alumnat ...? Doncs realment funciona! Quan es produeix algun desacord vinculat amb les regles, un jugador ha de fer una crida per parlar sobre què ha passat. Si sorgeix alguna discussió, les converses han de tenir lloc de manera tranquil·la i respectuosa (i en el nostre cas, en anglès).

    Una activitat basada en el treball en equip, l'autoconsciència i el moviment. Us tocarà córrer!. No es tracta només de tirar un disc, Ultimate Frisbee es juga amb un disc que és una mica més pesat que un Frisbee de platja. El vostre alumnat aprendrà com llançar el disc més recte i més avançat, utilitzant una varietat de tècniques que s'ensenyen en la sessió d'escalfament.
  • ESOLAS AVENTURAS DE DON QUIJOTE. EL JOC DE ROL

    LAS AVENTURAS DE DON QUIJOTE. EL JOC DE ROL


    Las aventuras de Don Quijote és un joc de rol basat en la novel·la Don Quijote de la Mancha I i II. La proposta parteix d'un sistema senzill que pretén iniciar-vos en la lectura de l'obra de Cervantes, amb la particularitat que l'alumnat (i els docents, si també jugueu) entrareu en la novel·la com a personatges i viureu les aventures des de dins, a les carns del vostre personatge. Hem ideat cinc taulers amb cinc ambientacions diferents, cada tauler i la seva ambientació particular són extrets de les aventures que marca la novel·la. Així, l'ambientació és la de l'Espanya del segle XVII i, per tant, haurem de tenir en compte el context històric d'aquesta època.
  • ESOCurs 2019-2020: Escape room sobre La Francophonie

    Curs 2019-2020: Escape room sobre La Francophonie


    El vostre alumnat són els ambaixadors d'un país fictici situat en un continent artificial, que s'ha creat a la Lluna per fugir de la contaminació de la Terra. Són un grup de persones que han estat reclutats entre les ments més brillants del planeta Terra, per assentar les bases d'una nova civilització.

    Els participants es troben en la seva primera missió, reunits a la seva oficina-nau quan, de sobte, les portes de la nau es bloquegen i no se'ls permet sortir. Han estat capturats per una força espia enemiga, procedent d'un bloc de rebels ecologistes francesos, nostàlgics d'una vida que va ser millor i que l'ésser humà va destruir amb la contaminació. Per veure fins a quin punt són tan brillants com es diu i fins a quin punt coneixen el passat, els volen posar a prova. Els han preparat un seguit de preguntes i desafiaments vinculats amb la vida i el món francòfon a la Terra a principis del S. XXI. Si aconsegueixen resoldre-ho tot, si demostren que són competents, els deixaran seguir amb la seva feina. En cas contrari, els segrestadors disposen de suficients habilitats per tallar la comunicació entre la nau de l'alumnat i l'agència espacial responsable de les seves vides, de manera que quedarien incomunicats i abandonats a la seva sort a la Lluna.
  • ESOEscape room sobre La casa de Bernarda Alba

    Escape room sobre La casa de Bernarda Alba


    Ningú no pot sortir de la casa de Bernarda Alba: així ho va decretar la matriarca després de la mort del seu segon marit imposant a les seves cinc filles un rigorós dol de vuit anys. Però algú més ha quedat tancat a la casa per error ... Un lladre que ha entrat aprofitant el descuit d'una de les criades: un lladre que s'ha amagat al pati, emparat per la foscor de la nit, i que ara no sap com sortir sense ser descobert. I si l' única fugida possible passés per la resolució d'uns enigmes relacionats amb els secrets de la família? I si faltessin tan sols 90 minuts per a la sortida del sol?

    Una «escape room» pensada perquè els alumnes visquin en primera persona les vivències de «La casa de Bernarda Alba», perquè aprofundeixin en la seva lectura i se sentin motivats a conèixer fins a l'últim detall. Una activitat centrada en els secrets de cadascun dels membres de la casa. Aconseguiran les germanes alliberar-se dels designis de la seva mare? Aconseguiran els alumnes fugir abans que el cant del gall deixi al descobert el seu amagatall?

  • ESOTaller d'autoestima per a secundària

    Taller d'autoestima per a secundària


    Els adolescents no solen tenir una idea clara sobre què és l'autoestima ... Em conec realment? Em valoro? Què valoro en els altres? Què passaria si tots confiéssim més en nosaltres mateixos? Aquestes són algunes de les preguntes que us plantegem en les nostres dinàmiques per treballar l'autoconcepte positiu a les aules. Moltes persones han crescut pensant que està malament valorar-nos o elogiar els altres. Els nostres tallers se centren a donar-li la volta a aquestes creences limitants i a augmentar el benestar dels participants.
  • ESOMe in a minute

    Me in a minute


    Taller en anglès per a secundària centrat en qui és cada un dels alumnes, en el qual aprendran a explorar qui són, construiran un currículum visual i es presentaran en anglès davant de la resta de la classe.
A dalt