Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
  • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

    La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


    Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
  • Infantil 1r cicleLa teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil

    La teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil


    Simon Nicholson, arquitecte nascut a Londres als anys 30, va teoritzar i presentar al món una teoria referent a la creativitat que poc a poc ha anat guanyant reconeixement i acceptació. Actualment, en un món on el sistema establert (tant l’educatiu com el quotidià) relega la creativitat a uns pocs “privilegiats”, les idees de Nicholson han anat prenent força per a un públic cada cop més exigent i preocupat per poder oferir als infants desenvolupar-se plenament com a éssers creatius.

  • ESOPenseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?

    Penseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?


    Com és que el nostre cervell genera uns 60.000 pensaments diaris i només un 10% d’ells són positius? Aquesta és la pregunta de partida que plantegem al vostre alumnat en els nostres tallers de relaxació per a secundària.

  • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

    Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


    Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.
  • Cicle inicialCom s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?

    Com s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?


    A vegades, sentim crítiques sobre com s’ensenyen les matemàtiques a l’escola. Sovint es diu que estan descontextualitzades, que són massa teòriques, que no s’utilitzen materials manipulatius... Estem d’acord en això, però s’ha d’anar en compte de no caure en pràctiques que tampoc no aconsegueixen l’objectiu fonamental de les matemàtiques a l’escola: que els alumnes aprenguin a pensar i a argumentar.

Què et proposem

  • Cicle inicialDiversitat a les aules. Capacitació per a una perspectiva interseccional

    Diversitat a les aules. Capacitació per a una perspectiva interseccional


    Ser una dona blanca o ser una dona racialitzada és el mateix? Una persona homosexual de classe alta viu les seves preferències sexual de la mateixa manera que una persona homosexual de classe baixa? Gais i lesbianes s'enfronten a les mateixes situacions d'opressió?

    Analitzar la realitat amb una perspectiva interseccional (Kimberlé Williams Crenshaw, 1989) ens permet entrenar la nostra mirada cap a la societat en què vivim, albirar-ne la seva gran complexitat. Interseccionalitat significa creuar línies d'anàlisi de la realitat i generar noves formes d'interpretació de la realitat mateixa.

  • ESOAtelier Jeux

    Atelier Jeux


    Teniu ganes de trencar per un dia la monotonia de les classes de francès? Us proposem un taller de jocs guiat per una dinamitzadora nativa, per fomentar una immersió lingüística motivadora, on l'objectiu principal és el gaudi dels alumnes.
  • Cicle inicialTaller de creació de baldufes per a educació primària

    Taller de creació de baldufes per a educació primària


    La baldufa és un dels grans jocs de carrer, que fomenta la reunió de les persones, el joc compartit i que ajuda a millorar les habilitats. D'acord amb la filosofia de Flip, on fomentem el joc a l'aire lliure, la creativitat,  l'autonomia i el treball amb materials no estructurats; us proposem un taller de creació de baldufes, que endinsarà el vostre alumnat de primària en el treball de la fusteria.

  • ESOAtelier BD et Mural

    Atelier BD et Mural


    Els còmics francesos són molt famosos, hi ha molts i de gèneres molt diversos. No cal  saber dibuixar per a crear una història. En grups, farem un taller en francès amb els alumnes de secundària en què imaginarem escenes de la vida quotidiana o extraordinària i explicarem una història dibuixada entre tots.
  • ESOESCAPE ROOM SOBRE «TIRANT LO BLANC»

    ESCAPE ROOM SOBRE «TIRANT LO BLANC»


    I si estiguéssim al 1490 i l'enemic t'hagués fet presoner al seu castell? I si l'única forma de fugir del teu captiveri fos resolent enigmes relacionats amb Tirant lo Blanc? I si acabessis de saber que només et queden 90 minuts abans que et vinguin a buscar per penjar-te a la forca?!

    Si estàs interessat a trobar una proposta dinàmica i original sobre Tirant lo Blanc, que motivi l'alumnat a realitzar una lectura atenta i en profunditat de l'obra mentre aprenen a treballar en equip per sortir victoriosos del joc, aquesta és l'activitat que estaves buscant.


    * Activitat disponible per al curso 2018-2019

  • Cicle inicialMenuda Òpera per a primària

    Menuda Òpera per a primària


    Per als alumnes de primària, Òpera Prima ha ideat un concert basat en l'audició de fragments de les àries d'òpera més conegudes, perquè entenguin com a proper un gènere musical sovint considerat distant.
  • ESOLAS AVENTURAS DE DON QUIJOTE. EL JOC DE ROL

    LAS AVENTURAS DE DON QUIJOTE. EL JOC DE ROL


    Las aventuras de Don Quijote és un joc de rol basat en la novel·la Don Quijote de la Mancha I i II. La proposta parteix d'un sistema senzill que pretén iniciar-vos en la lectura de l'obra de Cervantes, amb la particularitat que l'alumnat (i els docents, si també jugueu) entrareu en la novel·la com a personatges i viureu les aventures des de dins, a les carns del vostre personatge. Hem ideat cinc taulers amb cinc ambientacions diferents, cada tauler i la seva ambientació particular són extrets de les aventures que marca la novel·la. Així, l'ambientació és la de l'Espanya del segle XVII i, per tant, haurem de tenir en compte el context històric d'aquesta època.
A dalt