Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
  • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

    La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


    Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
  • Infantil 1r cicleLa teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil

    La teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil


    Simon Nicholson, arquitecte nascut a Londres als anys 30, va teoritzar i presentar al món una teoria referent a la creativitat que poc a poc ha anat guanyant reconeixement i acceptació. Actualment, en un món on el sistema establert (tant l’educatiu com el quotidià) relega la creativitat a uns pocs “privilegiats”, les idees de Nicholson han anat prenent força per a un públic cada cop més exigent i preocupat per poder oferir als infants desenvolupar-se plenament com a éssers creatius.

  • ESOPenseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?

    Penseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?


    Com és que el nostre cervell genera uns 60.000 pensaments diaris i només un 10% d’ells són positius? Aquesta és la pregunta de partida que plantegem al vostre alumnat en els nostres tallers de relaxació per a secundària.

  • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

    Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


    Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.
  • Cicle inicialCom s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?

    Com s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?


    A vegades, sentim crítiques sobre com s’ensenyen les matemàtiques a l’escola. Sovint es diu que estan descontextualitzades, que són massa teòriques, que no s’utilitzen materials manipulatius... Estem d’acord en això, però s’ha d’anar en compte de no caure en pràctiques que tampoc no aconsegueixen l’objectiu fonamental de les matemàtiques a l’escola: que els alumnes aprenguin a pensar i a argumentar.

Què et proposem

  • ESOGimcana en francès per a secundària

    Gimcana en francès per a secundària


    Una proposta de gimcana per a què els participants, en equips, segueixin una sèrie de pistes i demostrin les seves habilitats. Aquest és un joc educatiu per als estudiants de secundària que estimula l'interès i ajuda a reforçar l'aprenentatge del francès fet a classe. Una excel·lent oportunitat per promoure el francès i el treball col·laboratiu a l'aire lliure.
  • Cicle inicialTaller de creació de baldufes per a educació primària

    Taller de creació de baldufes per a educació primària


    La baldufa és un dels grans jocs de carrer, que fomenta la reunió de les persones, el joc compartit i que ajuda a millorar les habilitats. D'acord amb la filosofia de Flip, on fomentem el joc a l'aire lliure, la creativitat,  l'autonomia i el treball amb materials no estructurats; us proposem un taller de creació de baldufes, que endinsarà el vostre alumnat de primària en el treball de la fusteria.

  • Cicle SuperiorUltimate Frisbee

    Ultimate Frisbee


    Us proposem jugar a Ultimate Frisbee, una activitat d'educació física i en anglès dinamitzada per talleristes natives. La bellesa d'Ultimate Frisbee és l'esperit de joc. Sense àrbitre, les persones que juguen implementen les regles entre elles. Penses que això mai podria funcionar amb el teu alumnat ...? Doncs realment funciona! Quan es produeix algun desacord vinculat amb les regles, un jugador ha de fer una crida per parlar sobre què ha passat. Si sorgeix alguna discussió, les converses han de tenir lloc de manera tranquil·la i respectuosa (i en el nostre cas, en anglès).

    Una activitat basada en el treball en equip, l'autoconsciència i el moviment. Us tocarà córrer!. No es tracta només de tirar un disc, Ultimate Frisbee es juga amb un disc que és una mica més pesat que un Frisbee de platja. El vostre alumnat aprendrà com llançar el disc més recte i més avançat, utilitzant una varietat de tècniques que s'ensenyen en la sessió d'escalfament.
  • ESOLAS AVENTURAS DE DON QUIJOTE. EL JOC DE ROL

    LAS AVENTURAS DE DON QUIJOTE. EL JOC DE ROL


    Las aventuras de Don Quijote és un joc de rol basat en la novel·la Don Quijote de la Mancha I i II. La proposta parteix d'un sistema senzill que pretén iniciar-vos en la lectura de l'obra de Cervantes, amb la particularitat que l'alumnat (i els docents, si també jugueu) entrareu en la novel·la com a personatges i viureu les aventures des de dins, a les carns del vostre personatge. Hem ideat cinc taulers amb cinc ambientacions diferents, cada tauler i la seva ambientació particular són extrets de les aventures que marca la novel·la. Així, l'ambientació és la de l'Espanya del segle XVII i, per tant, haurem de tenir en compte el context històric d'aquesta època.
  • Curs de psicomotricitat relacional 0-6 per a educadors d'educació infantil

    Curs de psicomotricitat relacional 0-6 per a educadors d'educació infantil


    Atenem les vostres peticions de combinar la formació presencial amb la formació en línia i us oferim una modalitat mixta per al curs de psicomotricitat relacional de 0 a 6 anys. Una oportunitat molt bona per introduir-vos en les possibilitats de desenvolupament integral de nenes i nens a través del moviment, del joc i del diàleg tònic en les primera etapes de vida.
  • Cicle SuperiorTeamwork workshop per a primària

    Teamwork workshop per a primària


    Us proposem una activitat de 90 minuts a l'aula totalment en anglès, l'objectiu de la qual és reforçar els vincles del grup classe i aprendre a treballar i a cooperar en equip. Els estudiants assoliran consciència que treballar com a part d'un equip ajuda a assolir objectius comuns i millora l'empatia, deixant de banda lideratges individualistes.
  • Cicle SuperiorEl mar: cartografies interiors

    El mar: cartografies interiors


    Taller impartit per una artista plàstica i artterapeuta on pintarem una marina utilitzant la tècnica postimpressionista, que engloba estils pictòrics de finals del segle XIX i principis del segle XX, fent un ús emocional i subjectiu del color. Seguint la teoria del color dels pintors impressionistes del segle XIX, aprendrem a pintar la llum. Entre d’altres, ens inspirarem en l’obra de Joaquin Sorolla i veurem com capta la llum de la costa mediterrània. Utilitzarem tots els coneixements adquirits per a pintar una marina que transmeti el nostre estat emocional. Així, un paisatge exterior esdevindrà una cartografia interior, un mapa de les nostres emocions.

A dalt