Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
  • Cicle MitjàQüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors

    Qüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors


    En aquests moments en què a Flip estem immersos en el desenvolupament de jocs i estratègies de gamificació per a primària i secundària, ens ha semblat una bona idea compartir amb vosaltres algunes consideracions que acostumem a tenir en compte en la conceptualització de les propostes, esperant que puguin ajudar-vos com a docents quan us plantegeu a classe desenvolupar un joc. Si esteu de ple immersos en la gamificació, és possible que ja tingueu aquests coneixements assimilats. No obstant això, per aquells que us inicieu en el tema, ens sembla interessant anar-vos donant algunes pautes útils.

  • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

    La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


    Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
  • Infantil 1r cicleLa teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil

    La teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil


    Simon Nicholson, arquitecte nascut a Londres als anys 30, va teoritzar i presentar al món una teoria referent a la creativitat que poc a poc ha anat guanyant reconeixement i acceptació. Actualment, en un món on el sistema establert (tant l’educatiu com el quotidià) relega la creativitat a uns pocs “privilegiats”, les idees de Nicholson han anat prenent força per a un públic cada cop més exigent i preocupat per poder oferir als infants desenvolupar-se plenament com a éssers creatius.

  • ESOPenseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?

    Penseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?


    Com és que el nostre cervell genera uns 60.000 pensaments diaris i només un 10% d’ells són positius? Aquesta és la pregunta de partida que plantegem al vostre alumnat en els nostres tallers de relaxació per a secundària.

  • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

    Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


    Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.

Què et proposem

  • ESOTaller d'autoestima per a secundària

    Taller d'autoestima per a secundària


    Els adolescents no solen tenir una idea clara sobre què és l'autoestima ... Em conec realment? Em valoro? Què valoro en els altres? Què passaria si tots confiéssim més en nosaltres mateixos? Aquestes són algunes de les preguntes que us plantegem en les nostres dinàmiques per treballar l'autoconcepte positiu a les aules. Moltes persones han crescut pensant que està malament valorar-nos o elogiar els altres. Els nostres tallers se centren a donar-li la volta a aquestes creences limitants i a augmentar el benestar dels participants.
  • ESOTeam workshop for secondary students

    Team workshop for secondary students


    Us oferim un taller en anglès adreçat als alumnes de secundària, centrat en explorar els valors i beneficis del treball en equip. Amb aquesta finalitat, us proposem activitats interactives que desenvolupen les habilitats de cooperar en grup a partir de treballar hàbits d'escolta i comunicació.
  • ESOLearning for success

    Learning for success


    Activitat en anglès per a secundària centrada en descobrir i reflexionar sobre quines són les habilitats d'aprenentatge de cada alumne.
  • ESOMe in a minute

    Me in a minute


    Taller en anglès per a secundària centrat en qui és cada un dels alumnes, en el qual aprendran a explorar qui són, construiran un currículum visual i es presentaran en anglès davant de la resta de la classe.
  • ESOLAS AVENTURAS DE DON QUIJOTE. EL JOC DE ROL

    LAS AVENTURAS DE DON QUIJOTE. EL JOC DE ROL


    Las aventuras de Don Quijote és un joc de rol basat en la novel·la Don Quijote de la Mancha I i II. La proposta parteix d'un sistema senzill que pretén iniciar-vos en la lectura de l'obra de Cervantes, amb la particularitat que l'alumnat (i els docents, si també jugueu) entrareu en la novel·la com a personatges i viureu les aventures des de dins, a les carns del vostre personatge. Hem ideat cinc taulers amb cinc ambientacions diferents, cada tauler i la seva ambientació particular són extrets de les aventures que marca la novel·la. Així, l'ambientació és la de l'Espanya del segle XVII i, per tant, haurem de tenir en compte el context històric d'aquesta època.
  • Infantil 1r cicleSomnis. Un espai de llum i so per a petits tafaners

    Somnis. Un espai de llum i so per a petits tafaners


    Us proposem una instal·lació per a infants 0_3, que parteix de la concepció de l’espai i de l’ambient com a tercer educador. Partint de la premissa que els espais “parlen” als infants i els eduquen en una sensibilitat estètica concreta, Fes-t'ho com vulguis ha creat una proposta artística (i psicomotriu) que vol ser una “provocació” que convida els infants a intervenir-la.

  • Infantil 1r cicleTaller de llum i colors per a mestres

    Taller de llum i colors per a mestres


    Els centres educatius han de ser espais de vida i de bellesa, espais amb ambients polisensorials que permeten els nens experimentar, interactuar, compartir, evocar, adquirir noves habilitats ... Si vosaltres també creieu en la necessitat de tenir cura estèticament de l'entorn d'aprenentatge, no us podeu perdre el nostre taller de llum i color. Partint de la importància de la pedagogia de la llum, hem creat un taller per a docents que us ajudarà a generar noves idees aplicables o adaptables a diverses matèries o moments maduratius dels vostres alumnes.
A dalt