Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
  • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

    La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


    Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
  • Infantil 1r cicleLa teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil

    La teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil


    Simon Nicholson, arquitecte nascut a Londres als anys 30, va teoritzar i presentar al món una teoria referent a la creativitat que poc a poc ha anat guanyant reconeixement i acceptació. Actualment, en un món on el sistema establert (tant l’educatiu com el quotidià) relega la creativitat a uns pocs “privilegiats”, les idees de Nicholson han anat prenent força per a un públic cada cop més exigent i preocupat per poder oferir als infants desenvolupar-se plenament com a éssers creatius.

  • ESOPenseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?

    Penseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?


    Com és que el nostre cervell genera uns 60.000 pensaments diaris i només un 10% d’ells són positius? Aquesta és la pregunta de partida que plantegem al vostre alumnat en els nostres tallers de relaxació per a secundària.

  • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

    Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


    Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.
  • Cicle inicialCom s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?

    Com s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?


    A vegades, sentim crítiques sobre com s’ensenyen les matemàtiques a l’escola. Sovint es diu que estan descontextualitzades, que són massa teòriques, que no s’utilitzen materials manipulatius... Estem d’acord en això, però s’ha d’anar en compte de no caure en pràctiques que tampoc no aconsegueixen l’objectiu fonamental de les matemàtiques a l’escola: que els alumnes aprenguin a pensar i a argumentar.

Què et proposem

  • Cicle inicialTaller de fusteria creativa per a primària

    Taller de fusteria creativa per a primària


    Es tracta d' un taller creatiu i interactiu que posa el focus d'atenció en l'ofici de fuster. Us oferim una activitat de 90 minuts per a cada grup classe que, partint de materials de fusta no estructurats, potencia la creativitat i l'autoconfiança dels vostres alumnes. Aquesta proposta fomenta tant el treball individual com la cooperació en equip.
  • ESOEscape room: the demon barber of Fleet Street

    Escape room: the demon barber of Fleet Street


    Us proposem un escape room totalment en anglès per a alumnat de secundària, basat en la llegenda de Benjamin Barker, el barber del carrer Fleet. La proposta es desenvolupa al vostre centre educatiu de la mà de dinamitzadors nadius. Ambientem la vostra aula i la transformem en una barberia de l'Anglaterra Victoriana. Les proves que l'alumnat ha de superar són diferents i específiques segons el cicle educatiu (disposem de tres nivells, adaptats a 1r i 2n d'ESO, 3r i 4t d'ESO i Batxillerat).
  • ESONus. Òpera a Capella

    Nus. Òpera a Capella


    Quatre cantants lírics (soprano, mezzo, tenor i baríton) revisen conegudes àries d'opera i cançons líriques, oferint als estudiants de secundària una versió diferent, divertida i desenfadada d'aquest gènere musical.
  • Infantil 1r cicleSomnis. Un espai de llum i so per a petits tafaners

    Somnis. Un espai de llum i so per a petits tafaners


    Us proposem una instal·lació per a infants 0_3, que parteix de la concepció de l’espai i de l’ambient com a tercer educador. Partint de la premissa que els espais “parlen” als infants i els eduquen en una sensibilitat estètica concreta, Fes-t'ho com vulguis ha creat una proposta artística (i psicomotriu) que vol ser una “provocació” que convida els infants a intervenir-la.

  • ESOGimcana en francès per a secundària

    Gimcana en francès per a secundària


    Una proposta de gimcana per a què els participants, en equips, segueixin una sèrie de pistes i demostrin les seves habilitats. Aquest és un joc educatiu per als estudiants de secundària que estimula l'interès i ajuda a reforçar l'aprenentatge del francès fet a classe. Una excel·lent oportunitat per promoure el francès i el treball col·laboratiu a l'aire lliure.
  • ESOEscape room sobre La casa de Bernarda Alba

    Escape room sobre La casa de Bernarda Alba


    Ningú no pot sortir de la casa de Bernarda Alba: així ho va decretar la matriarca després de la mort del seu segon marit imposant a les seves cinc filles un rigorós dol de vuit anys. Però algú més ha quedat tancat a la casa per error ... Un lladre que ha entrat aprofitant el descuit d'una de les criades: un lladre que s'ha amagat al pati, emparat per la foscor de la nit, i que ara no sap com sortir sense ser descobert. I si l' única fugida possible passés per la resolució d'uns enigmes relacionats amb els secrets de la família? I si faltessin tan sols 90 minuts per a la sortida del sol?

    Una «escape room» pensada perquè els alumnes visquin en primera persona les vivències de «La casa de Bernarda Alba», perquè aprofundeixin en la seva lectura i se sentin motivats a conèixer fins a l'últim detall. Una activitat centrada en els secrets de cadascun dels membres de la casa. Aconseguiran les germanes alliberar-se dels designis de la seva mare? Aconseguiran els alumnes fugir abans que el cant del gall deixi al descobert el seu amagatall?

  • ESOCurs 2019-2020: Escape room en anglès sobre Frankenstein

    Curs 2019-2020: Escape room en anglès sobre Frankenstein


    La vostra classe sou un grup de científics i professors de la Universitat de Londres. Us trobeu en una de les sales de la facultat de ciències, reunits i escoltant Robert Walton. Walton ha tornat d'una expedició al pol Nord i us està explicant la història sobre el monstre creat per Víctor Frankenstein.

     

    En el moment en què us explica que el monstre va prometre quedar-se al Pol Nord fins a morir, s'inicia fora de l'aula de la Universitat una tempesta elèctrica i us sembla veure una silueta monstruosa darrere de la finestra. Aleshores, algú passa un sobre tancat amb un paper per sota de la porta: es tracta d'una carta del monstre. A la carta us diu que va canviar de parer i que va seguir a Robert Walton fins a Anglaterra. El monstre us ha tancat a la universitat, amb el propòsit que vosaltres, alguns dels científics més prestigiosos de Londres, creeu una nova companya per a ell. Si ho feu, desapareixerà i us deixarà tranquils. En cas contrari, ha jurat venjança contra vosaltres, contra la vostra família i contra tota la humanitat. El monstre us ha donat una hora perquè dissenyeu un prototip de companya i comenceu a treballar-hi. Aconseguireu, en aquest temps, idear un pla que us permeti escapar i enganyar el monstre?

A dalt