Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
  • Cicle MitjàQüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors

    Qüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors


    En aquests moments en què a Flip estem immersos en el desenvolupament de jocs i estratègies de gamificació per a primària i secundària, ens ha semblat una bona idea compartir amb vosaltres algunes consideracions que acostumem a tenir en compte en la conceptualització de les propostes, esperant que puguin ajudar-vos com a docents quan us plantegeu a classe desenvolupar un joc. Si esteu de ple immersos en la gamificació, és possible que ja tingueu aquests coneixements assimilats. No obstant això, per aquells que us inicieu en el tema, ens sembla interessant anar-vos donant algunes pautes útils.

  • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

    La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


    Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
  • Infantil 1r cicleLa teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil

    La teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil


    Simon Nicholson, arquitecte nascut a Londres als anys 30, va teoritzar i presentar al món una teoria referent a la creativitat que poc a poc ha anat guanyant reconeixement i acceptació. Actualment, en un món on el sistema establert (tant l’educatiu com el quotidià) relega la creativitat a uns pocs “privilegiats”, les idees de Nicholson han anat prenent força per a un públic cada cop més exigent i preocupat per poder oferir als infants desenvolupar-se plenament com a éssers creatius.

  • ESOPenseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?

    Penseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?


    Com és que el nostre cervell genera uns 60.000 pensaments diaris i només un 10% d’ells són positius? Aquesta és la pregunta de partida que plantegem al vostre alumnat en els nostres tallers de relaxació per a secundària.

  • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

    Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


    Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.

Què et proposem

  • ESOEscape room: the demon barber of Fleet Street

    Escape room: the demon barber of Fleet Street


    Us proposem un escape room totalment en anglès per a alumnat de secundària, basat en la llegenda de Benjamin Barker, el barber del carrer Fleet. La proposta es desenvolupa al vostre centre educatiu de la mà de dinamitzadors nadius. Ambientem la vostra aula i la transformem en una barberia de l'Anglaterra Victoriana. Les proves que l'alumnat ha de superar són diferents i específiques segons el cicle educatiu (disposem de tres nivells, adaptats a 1r i 2n d'ESO, 3r i 4t d'ESO i Batxillerat).
  • ESOESCAPE ROOM SOBRE «TIRANT LO BLANC»

    ESCAPE ROOM SOBRE «TIRANT LO BLANC»


    I si estiguéssim al 1490 i l'enemic t'hagués fet presoner al seu castell? I si l'única forma de fugir del teu captiveri fos resolent enigmes relacionats amb Tirant lo Blanc? I si acabessis de saber que només et queden 60 minuts abans que et vinguin a buscar per penjar-te a la forca?!

    Si estàs interessat a trobar una proposta dinàmica i original sobre Tirant lo Blanc, que motivi l'alumnat a realitzar una lectura atenta i en profunditat de l'obra mentre aprenen a treballar en equip per sortir victoriosos del joc, aquesta és l'activitat que estaves buscant.



  • ESOCurs 2020-2021: Escape room sobre Terra Baixa

    Curs 2020-2021: Escape room sobre Terra Baixa


    Ens trobem al molí on transcorre l’acció de Terra Baixa, just després del desenllaç de l’obra. Formeu part de la colla de pagesos que viuen als voltants. Us heu acostat per veure què passa en sentir els crits dels Perdigons. La Nuri us ho ha explicat tot: en Manelic ha mort el  Sebastià i estava disposat a fugir amb la Marta cap a les muntanyes. Just quan anaven a sortir, però, ha aparegut el Mossèn, els ha tancat al molí amb el cadàver i ha anat a buscar la guàrdia civil. La guàrdia civil trigarà una hora en arribar, us diuen, i vosaltres us compadiu de la Marta i d’en Manelic i voleu ajudar-los a escapar. Teniu 60 minuts per aconseguir trobar una clau que hi ha amagada pels voltants del molí,  obrir la porta i deixar que marxin. Però vigileu: si no ho aconseguiu i el Mossèn descobreix les vostres intencions, li explicarà tot a l’oncle del Sebastià i sereu desposseïts de les vostres terres. Sort!

  • ESOCurs 2020-2021: Escape room sobre Luces de Bohemia

    Curs 2020-2021: Escape room sobre Luces de Bohemia


    Ens trobem a l'any 3019: sou els guardians virtuals d'una biblioteca secreta on es troben alguns exemplars de les obres clàssiques del teatre espanyol. Esteu treballant en una missió d'alta responsabilitat quan, de sobte, les portes del vostre despatx es bloquegen i apareix a les pantalles del vostre ordinador el següent missatge: “Los héroes clásicos reflejados en los espejos cóncavos dan el Esperpento. El sentido trágico de la vida española sólo puede darse con una estética sistemáticamente deformada.”
    El missatge l'ha escrit un espia informàtic fanàtic de l'obra de teatre "Luces de bohemia", desenganyat del sistema polític, econòmic i social en el que us ha tocat viure. Encara que vosaltres no sou els responsables últims de res, us culpa de controlar els pensaments de la ciutadania, filtrant les obres literàries que el règim us demana enaltir o ocultar. El hacker en qüestió ha bloquejat totes les portes que us permetrien sortir del despatx central en què us trobeu, i ha decidit posar-vos a prova durant 60 minuts. Si demostreu que heu llegit l'obra de Valle-Inclán i l’ enteneu, aconseguireu sobreviure i desbloquejar el sistema. En cas que no sigui així, sembla que les vostres vides corren perill ...

  • ESOScavenger Hunt en anglès per a secundària

    Scavenger Hunt en anglès per a secundària


    Un scavenger hunt (aquí gimcana, de tota la vida) és una activitat d'exterior en què els participants han de trobar diferents elements, completar desafiaments i desxifrar enigmes, normalment per grups. Però aquesta vegada us proposem fer-ho en anglès!
  • ESOTaller de matemàgia per a secundària

    Taller de matemàgia per a secundària


    Us proposem un taller de matemàgia que combina la realització d´efectes matemàgics amb la pràctica i explicació d’alguns d’aquests efectes. Els efectes i dinàmiques s’adaptaran al cicle educatiu dels alumnes. La finalitat de l’activitat és vivenciar de forma positiva la utilitat del càlcul numèric, d’algunes propietats matemàtiques i del raonament científico-matemàtic.

  • ESOCurs 2020-2021: Escape room en anglès sobre Frankenstein

    Curs 2020-2021: Escape room en anglès sobre Frankenstein


    La vostra classe sou un grup de científics i professors de la Universitat de Londres. Us trobeu en una de les sales de la facultat de ciències, reunits i escoltant Robert Walton. Walton ha tornat d'una expedició al pol Nord i us està explicant la història sobre el monstre creat per Víctor Frankenstein.

     

    En el moment en què us explica que el monstre va prometre quedar-se al Pol Nord fins a morir, s'inicia fora de l'aula de la Universitat una tempesta elèctrica i us sembla veure una silueta monstruosa darrere de la finestra. Aleshores, algú passa un sobre tancat amb un paper per sota de la porta: es tracta d'una carta del monstre. A la carta us diu que va canviar de parer i que va seguir a Robert Walton fins a Anglaterra. El monstre us ha tancat a la universitat, amb el propòsit que vosaltres, alguns dels científics més prestigiosos de Londres, creeu una nova companya per a ell. Si ho feu, desapareixerà i us deixarà tranquils. En cas contrari, ha jurat venjança contra vosaltres, contra la vostra família i contra tota la humanitat. El monstre us ha donat una hora perquè dissenyeu un prototip de companya i comenceu a treballar-hi. Aconseguireu, en aquest temps, idear un pla que us permeti escapar i enganyar el monstre?

A dalt