Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
  • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

    La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


    Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
  • Infantil 1r cicleLa teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil

    La teoria de les peces soltes i la creativitat en educació infantil


    Simon Nicholson, arquitecte nascut a Londres als anys 30, va teoritzar i presentar al món una teoria referent a la creativitat que poc a poc ha anat guanyant reconeixement i acceptació. Actualment, en un món on el sistema establert (tant l’educatiu com el quotidià) relega la creativitat a uns pocs “privilegiats”, les idees de Nicholson han anat prenent força per a un públic cada cop més exigent i preocupat per poder oferir als infants desenvolupar-se plenament com a éssers creatius.

  • ESOPenseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?

    Penseu que és pessimista el vostre alumnat de secundària?


    Com és que el nostre cervell genera uns 60.000 pensaments diaris i només un 10% d’ells són positius? Aquesta és la pregunta de partida que plantegem al vostre alumnat en els nostres tallers de relaxació per a secundària.

  • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

    Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


    Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.
  • Cicle inicialCom s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?

    Com s’ensenyen i com s’haurien d’ensenyar les matemàtiques a primària?


    A vegades, sentim crítiques sobre com s’ensenyen les matemàtiques a l’escola. Sovint es diu que estan descontextualitzades, que són massa teòriques, que no s’utilitzen materials manipulatius... Estem d’acord en això, però s’ha d’anar en compte de no caure en pràctiques que tampoc no aconsegueixen l’objectiu fonamental de les matemàtiques a l’escola: que els alumnes aprenguin a pensar i a argumentar.

Què et proposem

  • Infantil 1r cicleEspai d'experimentació i joc lliure

    Espai d'experimentació i joc lliure


    De la mà d' El Pàjaro Carpintero us presentem una proposta d'experimentació i joc lliure que és pionera en el seu àmbit. L'espai consta de material de qualitat (fusta noble treballada artesanalment i acabada amb olis i pintures ecològiques que respecten el medi ambient), concebut a partir de línies pedagògiques de renom.  La instal·lació presenta diferents ambients que acosten els infants a un món de sensacions que els situa al centre de l'activitat. Durant el recorregut lliure de l’espai a explorar, s'ofereix a nenes i a nens la possibilitat d’experimentar i despertar la curiositat a partir de materials que fomenten el joc lliure i la interacció no estructurada amb l'entorn.

  • ESOLearning for success

    Learning for success


    Activitat en anglès per a secundària centrada en descobrir i reflexionar sobre quines són les habilitats d'aprenentatge de cada alumne.
  • ESOEscape room sobre La casa de Bernarda Alba

    Escape room sobre La casa de Bernarda Alba


    Ningú no pot sortir de la casa de Bernarda Alba: així ho va decretar la matriarca després de la mort del seu segon marit imposant a les seves cinc filles un rigorós dol de vuit anys. Però algú més ha quedat tancat a la casa per error ... Un lladre que ha entrat aprofitant el descuit d'una de les criades: un lladre que s'ha amagat al pati, emparat per la foscor de la nit, i que ara no sap com sortir sense ser descobert. I si l' única fugida possible passés per la resolució d'uns enigmes relacionats amb els secrets de la família? I si faltessin tan sols 90 minuts per a la sortida del sol?

    Una «escape room» pensada perquè els alumnes visquin en primera persona les vivències de «La casa de Bernarda Alba», perquè aprofundeixin en la seva lectura i se sentin motivats a conèixer fins a l'últim detall. Una activitat centrada en els secrets de cadascun dels membres de la casa. Aconseguiran les germanes alliberar-se dels designis de la seva mare? Aconseguiran els alumnes fugir abans que el cant del gall deixi al descobert el seu amagatall?
    Activitat disponible per al curs 2018-2019
  • Infantil 1r cicleSonàrium

    Sonàrium


    Sonàrium és un espai per a nens de 0 a 5 anys que els convida a descobrir diferents sons i a experimentar amb la música. Els jocs de sons són aquí la base de la comunicació. Instal·lem instruments musicals en estructures lúdiques que permeten als nens experimentar de forma natural i espontània.

  • Infantil 1r cicleTaller de llum i colors per a mestres

    Taller de llum i colors per a mestres


    Els centres educatius han de ser espais de vida i de bellesa, espais amb ambients polisensorials que permeten els nens experimentar, interactuar, compartir, evocar, adquirir noves habilitats ... Si vosaltres també creieu en la necessitat de tenir cura estèticament de l'entorn d'aprenentatge, no us podeu perdre el nostre taller de llum i color. Partint de la importància de la pedagogia de la llum, hem creat un taller per a docents que us ajudarà a generar noves idees aplicables o adaptables a diverses matèries o moments maduratius dels vostres alumnes.
  • Cicle inicialMenuda Òpera per a primària

    Menuda Òpera per a primària


    Per als alumnes de primària, Òpera Prima ha ideat un concert basat en l'audició de fragments de les àries d'òpera més conegudes, perquè entenguin com a proper un gènere musical sovint considerat distant.
  • ESOMe in a minute

    Me in a minute


    Taller en anglès per a secundària centrat en qui és cada un dels alumnes, en el qual aprendran a explorar qui són, construiran un currículum visual i es presentaran en anglès davant de la resta de la classe.
A dalt