Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Escape room sobre La casa de Bernarda Alba

Llengua castellana i literatura

Descripció

Ningú no pot sortir de la casa de Bernarda Alba: així ho va decretar la matriarca després de la mort del seu segon marit imposant a les seves cinc filles un rigorós dol de vuit anys. Però algú més ha quedat tancat a la casa per error ... Un lladre que ha entrat aprofitant el descuit d'una de les criades: un lladre que s'ha amagat al pati, emparat per la foscor de la nit, i que ara no sap com sortir sense ser descobert. I si l' única fugida possible passés per la resolució d'uns enigmes relacionats amb els secrets de la família? I si faltessin tan sols 90 minuts per a la sortida del sol?

Una «escape room» pensada perquè els alumnes visquin en primera persona les vivències de «La casa de Bernarda Alba», perquè aprofundeixin en la seva lectura i se sentin motivats a conèixer fins a l'últim detall. Una activitat centrada en els secrets de cadascun dels membres de la casa. Aconseguiran les germanes alliberar-se dels designis de la seva mare? Aconseguiran els alumnes fugir abans que el cant del gall deixi al descobert el seu amagatall?

T'interessa si busques...
- Una activitat que motivi els alumnes a fer una lectura atenta de l'obra

- Una activitat que promogui el treball en equip i la competició sana entre grups.

- Una activitat que afavoreixi la retenció a llarg termini dels coneixements adquirits.

Està en la teva línia si creus...
-Que la gamificació és un bon recurs per interessar a l'alumnat per la literatura i per afavorir la interiorització i l'assimilació de conceptes.

Com ho farem?

Tria data i nosaltres ens ocuparem de la resta.

Una persona de l'equip de Flip vindrà al vostre centre, prepararà els enigmes de l' «escape room» en els espais prèviament acordats amb vosaltres i dinamitzarà l'acció durant els 90 minuts que duri l'activitat.

L'únic requisit: que els alumnes s'hagin llegit l'obra amb antelació. Hauran fet una lectura prou atenta del llibre de Federico García Lorca? Seran capaços de fugir de l' «escape room» abans no se'ls acabi el temps?

Detalls

L'activitat es realitzarà en el vostre centre. Poseu-vos en contacte per concretar data de realització.
Activitat pensada per a 3r i 4t d'ESO i Batxillerat

Horaris

La dinàmica de l'«escape room» té una durada de 90 minuts.

Preu

Un «escape room» x dia: 270 euros IVA inclòs (max. 30 alumnes per dinàmica)
Dos «escape rooms» x dia: 404 euros IVA inclòs
Tres «escape rooms» x dia: 538 euros IVA inclòs
En algun cas, pot haver despeses de desplaçament addicionals.

    Notícies relacionades

    • ESOQüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors

      Qüestions a tenir en compte quan gamifiques l' aula: tipus d'alumnat, tipus de personatges jugadors


      En aquests moments en què a Flip estem immersos en el desenvolupament de jocs i estratègies de gamificació per a primària i secundària, ens ha semblat una bona idea compartir amb vosaltres algunes consideracions que acostumem a tenir en compte en la conceptualització de les propostes, esperant que puguin ajudar-vos com a docents quan us plantegeu a classe desenvolupar un joc. Si esteu de ple immersos en la gamificació, és possible que ja tingueu aquests coneixements assimilats. No obstant això, per aquells que us inicieu en el tema, ens sembla interessant anar-vos donant algunes pautes útils.

    • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

      La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


      Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
    • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

      Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


      Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.
A dalt