Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

ESCAPE ROOM SOBRE «TIRANT LO BLANC»

Llengua catalana i literatura
Font de la imatge: Flickr. Autora: Ola Olsson. Knight's armor

Descripció

I si estiguéssim al 1490 i l'enemic t'hagués fet presoner al seu castell? I si l'única forma de fugir del teu captiveri fos resolent enigmes relacionats amb Tirant lo Blanc? I si acabessis de saber que només et queden 90 minuts abans que et vinguin a buscar per penjar-te a la forca?!

Si estàs interessat a trobar una proposta dinàmica i original sobre Tirant lo Blanc, que motivi l'alumnat a realitzar una lectura atenta i en profunditat de l'obra mentre aprenen a treballar en equip per sortir victoriosos del joc, aquesta és l'activitat que estaves buscant.


* Activitat disponible per al curso 2018-2019

T'interessa si busques...

  • -Que el teu alumnat se senti interpel·lat a realitzar una lectura atenta de l'obra.

    -Que la teva classe treballi en equip mitjançant una dinàmica de competició sana entre grups.

    -Que els/les participants retinguin a llarg termini els coneixements adquirits.

Està en la teva línia si creus...

  • -Que la gamificació és una forma de motivació efectiva per treballar amb l'alumnat de secundària.
  • -Que es positiu desplegar activitats vivencials al voltant de les lectures literàries clàssiques, per afavorir-ne la comprensió i la interiorització de conceptes clau.

Com ho farem?

Nosaltres ens encarreguem de tot: ens traslladarem a la vostra escola/institut, distribuirem les proves de l'«escape room» als espais prèviament acordats amb vosaltres i conduirem l'experiència durant els 90 minuts que duri la dinàmica.

L'únic requisit per poder realitzar amb èxit l'activitat és que els alumnes hagin llegit prèviament la selecció d'episodis amorosos de Tirant lo Blanc, seguint la tria feta pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya en la seva proposta de lectures obligatòries.

Hauran fet una lectura prou atenta del llibre de Joanot Martorell? Seran capaços de fugir de l'«escape room» abans que se'ls acabi el temps?

Detalls

L'activitat es realitzarà en el vostre centre. Poseu-vos en contacte per concretar data de realització.
Activitat pensada per a 3r i 4t d'ESO i Batxillerat

Horaris

La dinàmica de l'«escape room» té una durada de 90 minuts.

Preu

Un «escape room» x dia: 264 euros IVA inclòs (max. 30 alumnes per dinàmica)
Dos «escape rooms» x dia: 396 euros IVA inclòs
Tres «escape rooms» x dia: 528 euros IVA inclòs

    Notícies relacionades

    • ESOLa gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència

      La gamificació a l’aula de secundària: aprenentatge actiu durant l’adolescència


      Quan parlem del concepte de la gamificació, entenem aquest com l’ús de la mecànica i dinàmiques pròpies del joc en entorns i espais on no s’hi duen a terme activitats lúdiques. És a dir, apliquem els avantatges del joc en entorns no lúdics per tal de potenciar aquells aspectes positius intrínsecs de tot procés de joc com són la motivació, la concentració, l’esforç per avançar en el procés, la col·laboració horitzontal entre els diferents membres participants i d’altres aspectes positius que es relacionen directament amb el joc.
    • ESOLearning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària

      Learning by doing i life skills a les teves classes d'anglès de secundària


      Life skills és el terme que s'utilitza en els països anglosaxons per referir-se a les habilitats que necessitem per viure una vida plena i assolir tot el nostre potencial. No hi ha una llista tancada i ordenada d'habilitats per a la vida. Certes habilitats poden ser més o menys rellevants per a una persona, depenent de les seves circumstàncies de vida, cultura, creences, edat, ubicació geogràfica, etc; però generalment es refereixen a qualsevol cosa, des de saber canviar un pneumàtic desinflat, fins a administrar un pressupost ajustat, passant per reaccionar correctament davant d'una situació inesperada, mostrar un bon desenvolupament d'habilitats socials ... La llista és interminable! No obstant això, tot i la manca de concreció d'aquestes habilitats, en els centres d'educació britànics les life skills són fonamentals i es tenen molt en compte en el dia a dia del desenvolupament dels estudiants a les aules. Així ens ho explica Monica Evason, la dinamitzadora de les nostres gimcanes en anglès ( preferim anomenar-les scavenger hunts) conceptualitzades per a alumnes de secundària.
A dalt